Media cresteriilor de pret in primul trimestru al acestui an a fost doar de 1,2 %. Incel de-al doilea trimestru, conform acestui studiu realizat pe 19 piete din Europa, preturile de desfacere au crescut pe 14 piete, comparativ cu doar 10 piete ce au manifestat un trend ascendent in primul trimestru. Doar doua piete, Polonia si Portugalia, au inregistrat diminuari seminficative ale preturilor medii fata de primul trimestru a lui 2007.

Piata cu cea mai mare crestere a preturilor medii pentru retailul auto a fost Ungaria, inregistrand un plus de 4%, fenomen ce a generat cea mai importanta diminuare a vanzarilor, 12.5% comparativ cu volumul inregistrat anul anterior.

Pietele auto din “Big Five” au dictat aceasta tendinta, crescand preturile intr-un ritm accelerat. Germania a raportat cea mai mare crestere de 3.7%, in timp ce in Franta clientii platesc in medie cu 2,7% mai mult pentru a achizitiona un automobil nou. Retailerii italieni practica in acest trimestru preturi mai mari cu 2,7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Marea Britanie si Spania se situeaza sub media europeana cu cresteri de 1,9% respectiv 1,6%.

Portugalia si Polonia sunt tarile europene care au inregistrat scaderi ale pretului mediu de comercializare. Portughezii isi pot achizitiona in acest trimestru automobile cu 1,7% mai ieftine, iar polonezii vor plati cu 0,7%, in medie, mai putin pentru un autoturism nou.

Citeste si:

Studiul mai prezinta si o comparatie intre media europeana a costului de achizitie pentru un autoturism nou, denumita Index 100, si media pentru fiecare tara in parte. Elvetia este cea mai ieftina piata, cei care isi doresc achizitionarea unui autoturism din showroom-urile din aceasta tara vor plati in medie cu 15% mai putin decat media calculata pentru cele mai reprezentative piete de pe continent. La polul opus se afla danezii care trebuie sa scoata din buzunar in medie cu 94% mai mult decat media tarilor cuprinse in aceasta analiza.Tarile cele mai apropiate de media rezultata in acest studiu, Index 100, sunt Germania si Austria.

Segmentele auto cu cea mai importanta crestere a mediei preturilor sunt cel de lux, 2,4%, si cel al SUV-urilor, 3,5%, penalizate de cresterea taxelor. Media de crestere pe totalitatea segmentelor este de 2%, cu exceptia celui mini care a inregistrat o crestere de doar 0,6%, datorita concurentei acerbe care a generat preturi competitive.