In 2006, media emisiilor a fost de 160 grame de dioxid de carbon pe kilometru, conform organizatiei belgiene de transport si mediu, T&E. Media producatoilor europeni, aferenta anului trecut, a fost cu doar 0,5 grame mai mica, fata de cea din 2005. Media modelelor nipone in ceea ce priveste gazele nocive a fost de 161 g/kmCO2 pentru 2006 in timp ce producatorii coreeni nu se pot lauda decat cu 164 g/km.

Producatori europeni, membrii ai ACEA, au promis ca pana in 2008 emisiile noilor modele sa ajunga la o valoare medie de 140g/km. Acest obiectiv pare destul de indepartat, tinand cont ca rezultatele pentru 2006 nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor.

Aat Peterse, presedintele acestei organizatii, considera ca in primi 8 ani producatorii s-au concentrat asupra modelelor mari, cu emisii foarte ridicate si consumur mari, si rezultatele s-au vazut repede, dar se asteapta la o incetinire acestui progres in urmatorii ani. In opinia sa Uniunea Europeana ar trebui sa impuna pe cale juridica pragul maxim de 120 g/km in 2012, urmand ca pana in 2020 sa se ajunga la o medie de 80g/km.

Citeste si:

ACEA face lobby la Uniunea Europeana pentru incadrarea SUV-urilor la alte norme, mai blande, privind emisiile de gaze cu efect de sera. Cifrele elaborate de T&E, arata de asemenea, ca greutatea medie a autoturismelor a crescut cu 18 kg in 2006, fata de anii precedenti. Greutatea sporita a modelelor, argumentata de normele de siguranta pe care trebuie sa le indeplineasca, a incetinit progresele facute in reducerea emisiilor.

In cursul saptamanii viitoare, Comisia de Mediu a Parlamentului European va elabora un nou proiect de lege legat de emisiile de dioxid de carbon provenit de la automobile, masura ce va prefata propunerile Comisie Europene din decembrie