Sistemul, denumit Alcoguard, va fi prezentat la salonul auto de la Frankfurt si va fi disponibil de la inceputul lui 2008 ca dotare optionala pentru modelele S80, V70 si XC70 comercializate in Marea Britanie. in cursul anului viitor dotarea va fi disponibila si pe alte modele ale marcii. Volvo doreste pentru inceput sa vanda 2.000 de masini pe an, la nivel mondial, care sa aiba Alcoguard ca dotare.

Alcoguard functioneaza pe sistemul celulei de combustibil, folosit pentru majoritatea aparatelor de detectare a alcoolemiei din dotarea politiei din statele europene.

Dispozitivul este amplasat in spatele consolei centrale, iar pentru a putea porni masina soferul trebuie sa sufle in dispozitiv. Respiratia soferului este imediat analizata si rezultatele sunt transmise prin unde radio catre sistemul electronic al masinii. Apoi afisajul digital al masinii arata soferului informatii legate de test, cum ar fi, de exemplu, daca va putea pleca cu masina sau nu or daca trebuie sa sufle mai mult. Daca alcoolemia detectata este mai mare decat limita legala, motorul nu va porni., potrivit NewsIn.

Alcoguard nu se conecteaza cu masina prin intermediul unui fir, ci comunica prin unde radio, ceea ce permite scoaterea dispozitivului din masina. Desi poate masura cu precizie nivelul alcoolului, pentru a transmite datele catre masina trebuie sa fie la o distanta de maxim 10 metri.

Pentru situatii de urgenta sau in cazul in care unitatea Alcoguard este pierduta, exista o functie care poate face ca masina sa porneasca fara dispozitiv. Functia de siguranta poate fi activata fie numai o singura data, fie de un numar nelimitat de ori, in functie de preferintele cumparatorului.

Analizatorul are incorporate doua leduri care se aprind, pe rand, in functie de rezultat. Ledul verde indica faptul ca soferul are alcoolemie intre 0 si 10 miligrame alcool pentru 100 militri de sange. in acest caz motorul va porni. Ledul galben arata ca nivelul alcoolemiei celui care a suflat este intre 10 si 20 miligrame alcool pentru 100 mililitri de sange, caz in care motorul va porni, dar masina va "sfatui" soferul sa nu conduca. Rezultatele obtinute de Alcoguard sunt memorate timp de 30 de minute. Daca soferul opreste motorul, dar se reintoarce mai devreme de o jumatate de ora la masina, nu va mai fi nevoie de un nou test.

Citeste si:

Tehnologia bazata pe celula de combustibil este scumpa, dar ofera rezultate mai bune decat semi-conductoarele, spre exemplu. Celulele de combustibil reactioneaza doar la etanol. Prin sistemul pe baza de celule de combustibil moleculele de etanol trec printr-o membrana sensibila care genereaza curent electric in functie de concentratia alcoolului. Curentul este apoi masurat. Cu cat mai mult curent este generat, cu atat soferul are o cantitate mai mare de alcool in sange", a explicat managerul de proiect al Volvo, David Nilsson.

Intretinerea Alcoguard si inlocuirea bateriilor se va face o data cu revizia periodica a autovehiculului. in caz de revanzare, daca noul proprietar nu doreste sistemul, orice reprezentanta de service a Volvo il poate dezactiva.

"Am incercat sa facem sistemul cat mai familiar utilizatorului. Tehnologia trebuie sa ceara cat mai putin efort din partea soferului. Cu cat va fi mai usor de folosit, cu atat mai multi oameni vor vrea sa-l utilizeze", a mai spus Nilson

Volvo spune ca Alcoguard va ajuta soferul sa ia deciziile corecte, si ca dispozitivul ar trebui sa fie privit ca un sistem de siguranta. "Depinde de sofer daca vrea sa ia in considerare informatiile primite de la Alcoguard sau nu", precizeaza oficialii Volvo.

Orice setare a Alcoguard se va face la reprezentantele Volvo. Limitele alcoolemiei vor fi introduse in memoria Alcoguard in functie de legislatia fiecarei tari in care este comercializata masina dotata cu acest sistem.