Producatorul auto mai are insa nevoie de furnizori de baterii care sa conceapa un nou tip de acumulatori, destinati utilizarii pe masinile electrice, dar nu este inca sigur ca furnizorii potriviti vor aparea la timp.

Planurile GM vin sa completeze gama de masini electrice a grupului, care va debuta cu modelul Chevrolet Volt, cel mai probabil peste trei ani, potrivit NewsIn.

Pentru a reduce costurile, compania lucreaza la un proiect denumit "E-Flex", care va avea in mare aceleasi piese ca masinile produse in prezent, cu tractiune fata, a spus Lutz la salonul auto de la Frankfurt.

"Speranta noasra este sa implementam E-Flex pe o gama variata de marci", a declarat Lutz. "Obiectivul nostru principal este sa ajungem sa construim masini E-Flex in fabricile in care producem acum masinile obisnuite", a adaugat oficialul GM.

Ideal ar fi ca GM sa foloseasca acelasi sasiu si sa adapteze motoarele traditionale si transmisiile pentru functionarea pe curent electric, ori sa foloseasca un tren de rulare propulsat de baterii.

La salonul auto de la Frankfurt, General Motors a prezentat un model Opel cu propulsie hibrida diesel-electric, care este echipat cu un motor diesel de 1.300 centimetri cubi. Modelul, denumit Flextreme, poate sa ruleze circa 65 de kilometri pe baza energiei electrice furnizate de baterii, iar acestea sunt incarcate de motorul diesel pe parcursul deplasarilor mai lungi. Primul concept E-Flex prezentat de GM a fost decapotabilul Volt, prezentat in prima jumatate a anului. Volt foloseste un motor pe benzina pentru a reincarca bateriile.

GM cheltuieste milioane de dolari pentru a produce in viitor modelul Volt in serie, insa acesta va functiona doar daca va fi produsa o noua generatie de baterii pe baza de litiu-ion, relateaza The Wall Street Journal. Toyota Motor Corp. are probleme legate de supraincalzire cu bateriile de tip litiu-ion pe care incearca sa le produca, mai scrie publicatia citata.

Citeste si:

Bob Lutz a spus ca GM este "100% increzator" in faptul ca furnizorii de baterii cu care lucreaza nu vor avea probleme cu supraincalzirea.

Echipa care lucreaza pentru realizarea masinilor electrice este formata din peste 20 de oameni. Echipa a primit un laborator dedicat dezvoltarii propulsiei electrice, potrivit designerului sef al GM, El Wellburn. "Este vorba de un proiect care avanseaza repede, si pentru a-l duce la bun sfarsit ai nevoie de o echipa dedicata", a mai spus Wellburn.

Echipa definitiveaza exteriorul lui Volt si lucreaza la interiorul masinii. Wellburn a spus ca echipa va lucra si la "proiecte viitoare", insa nu a oferit mai multe detalii in acest sens..

Din dorinta de a dezvolta cat mai repede autovehicule electrice, GM doreste sa vanda circa 10.000 de masini hibride in Statele Unite ale Americii.

La salonul auto de la Frankfurt GM a prezentat inca un concept hibrid bazat pe Opel Corsa.

Acesta foloseste un sistem hibrid simplu, care are mai putine componente decat motorul modelului Prius produs de Toyota. GM spera sa combine sistemul relativ ieftin de pe Corsa, cu baterii de tip litiu-ion de mare putere, a declarat Bob Lutz. Aceasta va conduce la cresterea numarului de posesori de masini de acest fel, iar ei nu vor avea costuri suplimentare deosebite, a adaugat oficialul GM.

Acest tip de hibrid ar putea fi "aplicatia trasnet pentru tehnologiile hibride. Ar putea reprezenta raportul optim dintre costuri si profit", a adaugat Lutz.