In fabrica aflata in provincia Samara, se produc momentan modelele Chevrolet Viva si Niva, G.M. luand tot mai serios in considerare asamblarea modelelor Astra si Corsa pe langa cele vandute sub brandul american. Cele doua modele germane au o cota destul de importanta pe piata din Rusia, vanzandu-se cam 25.000 de unitati pe an, producerea acestor modele special pentru piata autohtona fiind mai mult decat profitabila. Momentan, toate modelele Opel, care ajung in showroom-urile din Rusia, sunt importate.

Un alt motiv, pentru care americanii doresc largirea gamei de modele asamblate la Togliatti, ar fi atingerea unei capacitati de productie de 100% pentru aceasta uzina. In prezent fabrica din Togliatti lucreaza doar la o treime din potentialul de fabricatie.

General Motors este unul din cele mai importante grupuri din Rusia, facand cu greu fata cererii venita din partea pietei. Anul acesta americanii si-au majorat prognoza de vanzari, de la 175.000 de unitati, cat era estimat in luna februarie, pana la 250.000 de unitati.

In ciuda acestor informatii, presa din Rusia sustine ca CEO-ul General Motors, Rick Wagoner, a avut o intrevedere cu magnatul rus Oleg Deripaska, pentru a discuta o posibila colaborare intre gigantul american si producatorul rus GAZ, detinut de miliardar. Cooperarea intre cele doua entitati s-ar putea materializa intr-un autoturism din segmentul low-cost, cotat sub 8.000 de dolari (5.800 de euro).

Citeste si:

Purtatorii de cuvant din cadrul celor doua companii au negat orice intalnire oficiala, dar au lasat o portita deschisa, spunand ca posibile discutii cu caracter oficial pot aparea intre cele doua parti. Presedintele divizie de automobile GAZ, Leonid Dolgov a declarat ca nu stie de o asemenea intalnire la nivel inalt.

Auto Volzhsky Automobilny Zavod, este cel mai important producator auto rus, cunoscut in special pentru producerea automobilelor Lada, in colaborare cu Fiat. Uzina de la Togliatti este una dinte cele mai mari de profil din lume avand numai putin 144 km. de linii de productie.

Parteneriatul AutoVaz cu G.M. dateaza din 2001, primul model iesit din aceasta colaborare fiind Chevrolet Niva, special pentru piata din Europa si America Latina. In 2004 rusii au inceput sa produca o versiune cu 4 usi a Opelului Astra G, denumita Chevrolet Viva. Rusii sunt deschisi la colaborari, producatorul din Togliatti aflandu-se, la un moment dat, in negocieri cu Renault pentru asamblarea CKD-urilor Logan.

Gaz, celalalt producator dat de presa din Rusia ca partener pentru G.M., este cunoscut ca producatorul modelelor Volga, fiind tot o data cel mai vechi producator din Rusia, luand nastere in 1929.