Inmatricularile in luna septembrie s-au ridicat la valoare de 266.000 de unitati cu 11% mai puitn decat cele din septembrie 2006, conform asociatiei producatorilor din industria auto germana, VDA. Si in cele 9 luni ale anului vanzarile au fost inferioare perioadei similare aferente anului 2006, comercializandu-se 2.341.000 de unitati, in scadere insa cu 8%.

Marcile autohotone si cele de import au scazut in aceeasi masura cu 11%, germanii cumparand 188.000 de modele fabricate de producatorii locali si 78.000 de automobile venite de afara. Productia totala inregistrata la nivelul intregii industrii auto germane a fost in septembrie de 507.800, iar valoarea cumulata pentru cele 9 luni a fost de 4.298.200 de unitati, cu o crestere de 6 procente fata de anul precedent.

Exporturile de automobile germane pastreaza trendul ascendent, ilustrat de cresterea de 9% ajungand la 383.000 de unitati in luna septembrie. Valoarea YTD a fost de 3.239.800 unitati, cu 11% procente mai mult decat in anul precedent.

Scaderea vanzarilor se datoreaza cresterii TVA-ului cu 3% in acest an, in Germania, valoare care a determinat scaderea apetitului nemtilor pentru consum, reflectandu-se in special in pietele produselor de lux. Conform VDA, sanatatea industriei auto este importanta pentru intreaga economie germana, daca luam in considerare faptul ca unul din sapte angajati germani este angrenat in acest domeniu.

Citeste si:

Previziunile analistilor germani pentru acest an se cifreaza la valoarea de 3,12 milioane automobile noi inmatriculate, daca se va mentine actuala cota a TVA-ului. Aceasta valoare ar fi cea mai slaba inregistrata in Germania din 1990. Estimarile la inceput de an se ridicau la valoarea de 3.4 milioane vandute, iar in luna martie cei din industria auto si-au redus targetul la 3,3 milioane.

Desi piata locala este importanta pentru producatorii mari germani, viitorul productiei ar putea fi asigurat prin cresterea numarului de modele livrate la export. In Romania marcile germane au o cota de aproape 15% din piata auto.