Cota General Motors pe o piata care totalizeaza 23 de milioane de masini a urcat pana la 9,5%, cea mai ridicata cota de piata a grupului american in Europa din 1999.

"Strategia noastra care foloseste mai multe marci incepe sa aiba impact, deoarece este o strategie agresiva de crestere in Europa Centrala si de Est", a spus presedintele General Motors Europa, Carl-Peter Forster.

Vanzarile din Rusia ale grupului au crescut anul trecut cu 95% pana la aproape 260.000 de masini, iar cota de piata a General Motors a urcat cu 3puncte procentuale pana la 9,6%.

General Motors Europa vinde masini marcile Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette si Hummer pe 30 de piete, are zece fabrici de productie si asamblare in sapte tari si un personal de aproape 60.000 de oameni.

Citeste si:

Vanzarile marcii Opel/Vauxhall au crescut cu 4,3% in Europa, pana la 1,63 milioane de automobile, sustinute de modelul Corsa, ale carui vanzari au urcat cu 45%, pana la peste 454.000 de automobile.
Cota de piata combinata a celor doua marci surori a stagnat in cursul anului la 7,1%.

Vanzarile modelului Chevrolet, in special prin masini ieftine importate din Coreea si care se vindeau anterior sub marca GM Daewoo, au urcat anul trecut cu 34% pana la 457.000 de masini, corespunzand unei cote de piata care a urcat la 2%.

Marca suedeza Saab a General Motors Europa a inregistrat o scadere a vanzarilor de 6,1% pana la aproape 84.900 de masini, iar cererea pentru marca de lux Cadillac a urcat cu 31% in 2007 pana la 4.508 masini.

In Romania, vanzarile General Motors au crescut anul trecut cu 70,3%, pana la 32.775 unitati, cea mai bine vanduta marca fiind Opel, apoi Chevrolet, potrivit datelor furnizate pentru NewsIn de catre companie.