Profitul operational a urcat cu 78%, la 631 milioane euro (935 milioane dolari), pe fondul cresterii peste asteptari si al castigurilor puternice in toate diviziile, depasind estimarea medie de 509 milioane euro, potrivit unui sondaj efectuat de Reuters in randul a 16 analisti. Actiunile se preconizau a fi in urcare cu 3,5% inainte de deschiderea bursei germane.

MAN a propus pentru 2007 sa distribuie dividende de 35% din castigul pe actiune, echivalent cu 7,99 euro/actiune, excluzand termenii exceptionali, ceea ce insumeaza un profit de 183 milioane euro.

Profitabilitatea sectorului principal de vehicule comerciale a urcat cu peste 2 puncte procentuale, la 10,9%, insa grupul nu a reusit sa reabiliteze sectorul de autocare si autobuze, in cadrul caruia profitul operational trimestrial de 6 milioane euro a fost insuficient pentru atingerea tintei anuale.

MAN a estimat ca vanzarile vor creste cu 5% in 2008, din cauza numarului mare al comenzilor neonorate inca, in timp ce marjele operationale ar trebui sa fie "in linie cu nivelul ridicat din 2007".

Citeste si:

MAN, care si-a majotat de curand participatia cu drept de vot in cadrul producatorului de camioane Scania, nu a facut nicio referire la concurenta suedeza in cadrul comunicatului de presa.

Cele doua companii analizeaza o fuziune amicala care ar include si divizia de camioane Volkswagen, insa progresele par a fi foarte lente. Volkswagen este cel mai mare investitor in cadrul companiilor Scania si Man.

MAN a hotarat o perioada de calmare dupa ce oferta de peste 10 miliarde euro pentru Scania a dus la tensiuni intre managerii, desi directorul executiv MAN, Hakan Samuelsson, este suedez.