Constructorul japonez Mazda va expune la Salonul International Auto de la Geneva, in premiera mondiala, versiunea cu trei usi a modelului Mazda2.

Alaturi de versiunea cu trei usi a modelului Mazda2, constructorul nipon va prezenta in premiera europeana conceptul Taiki, vehicul echipat cu noua generatie a motorului rotativ, precum si modelul echipat cu motor hibrid Mazda5 Hydrogen RE.

Versiunea cu 3 usi a modelului de clasa mica, gama Mazda2, beneficiaza de aceleasi motorizari folosite si pentru modelul deja existent pe piata, remarcandu-se motorul de 1,5l si 103 CP, precum si cel diesel de 1,4l si 86 CP. Motorul diesel va fi disponibil si in Romania din aceasta primavara. Un alt element pe care il preia Mazda2 cu trei usi este standardul de siguranta impus de versiunea deja lansata, cotata cu 5 stele la testele Euro NCAP.

De altfel, Mazda2 va pastra toate atributele versiunii cu 5 usi, fiind insa mai sportiva si mai accesibila ca pret. Latura sportiva a vehiculului este accentuata de geamurile spate redesenate special pentru aceasta versiune si de coeficientul aerodinamic de 0,31. Scaunele din fata au fost special proiectate pentru a asigura un acces usor al pasagerilor pe bancheta din spate. Astfel, scaunele permit atat rabatarea spatarelor, cat si culisarea in momentul rabatarii. Se obtine astfel unul dintre cele mai mari spatii de acces din clasa pentru locurile din spate.

In privinta modelelor concept, Mazda Taiki a fost expus pentru prima data la Tokyo, in anul 2007 si continua linia impusa de conceptul Nagare. Din punct de vedere tehnic, Taiki aduce o noua premiera, acesta fiind echipat cu noua generatie a motorului rotativ – Renesis 16X. La interior, interfata HMI (Human-Machine Interface) dezvoltata de Mazda a fost imbunatatita prin facilitarea accesului la diferite echipamente ale vehicului direct de pe volan si prin integrarea in cadrul consolei a unui display ce afiseaza o gama larga de informatii utile soferului. Vehiculul are o aerodinamicitate imbunatatita (coeficient de rezistenta la inaintare de 0,25).

Citeste si:

De asemenea, Mazda va prezenta la Salonul auto de la Geneva si modelul Mazda5 Hydrogen RE, care a debutat tot la Tokyo, in urma cu 2 ani. Mazda5 Hydrogen RE este echipat cu un motor Renesis hibrid (capabil sa functioneze atat pe baza de hidrogen, cat si pe baza de benzina), cu un motor electric capabil sa genereze cu 40% mai multa putere decat cel care echipeaza modelul RX-8 Hydrogen RE (110kW) si cu o baterie de litiu-ion.

Consumul de combustibil a fost redus ca urmare a folosirii sistemului SISS (Smart Idle Stop System), care opreste si reporneste motorul in momentul stationarii in trafic. Pentru generarea electricitatii, reincarcarea si consumul bateriei, sistemul ce propulseaza masina au fost optimizat, adaptandu-se in functie de momentul din trafic – plecare de pe loc, deplasare cu viteza mica, accelerare, decelerare sau stationare. Mai mult, autonomia vehiculului a fost crescuta cu 100% fata de modelul RX-8, ajungand la 200km.

Pe de alta parte, Mazda expune in premiera in Europa o serie de noi tehnologii, care vizeaza atat siguranta in trafic, cat si protejarea mediului. Mazda a dezvoltat diferite sisteme de siguranta activa. Unul dintre acestea, bazat pe senzori plasati in partea din spate a vehiculului, avertizeaza soferul atunci cand alte autovehicule se apropie din unghiuri moarte in momentul deplasarii cu viteze de peste 60 km/h. Un altul, prezent si la noua Mazda6, este CF-Net (cross-functional network), prin intermediul caruia, soferul poate controla anumite functii ale vehiculului folosind comenzile de pe volan. De asemenea, Mazda dezvolta in prezent si echipamente care pot comunica intre un vehicul in mers si puncte fixe, pentru a avertiza soferul de apropierea unui alt participant la trafic intr-o intersectie sau acolo unde nu exista vizibilitate.

Mazda va prezenta la Geneva si noi variante de motorizari, printre care se numara propulsorul MZR-CD de 2l, motorul DISI turbo (injectie directa cu aprindere prin scanteie), precum si noua generatie a motorului rotativ – Renesis 16X, aflat in plin proces de dezvoltare. Acesta va fi primul motor rotativ pe benzina ce va folosi injectia directa, fiind astfel mai eficient decat versiunea actuala.