Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat, in 13 martie, ca noua forma a grilei de taxare, trimisa la Bruxelles, ia in calcul poluarea in cazul autovehiculelor din categoriile non-euro, euro 1 si euro 2, iar la autovehiculele euro 3 si euro 4 se tine cont atat de poluare, cat si de emisiile de CO2. Acesta este primul mare criteriu dupa care se calculeaza taxa, a precizat ministrul.

Vosganian a explicat ca al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei vizeaza deprecierea masinii. "De la an la an, deprecierea trebuie sa fie de cel putin 5%. Daca ai o masina euro 4, taxa la masina de sase ani vechime trebuie sa fie cu cel putin 30% mai mica decat la una noua", a explicat ministrul.

Taxa de prima inmatriculare a devenit, in 2007, obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare. Intre timp, autoritatile romane au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene, pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto.

Ultima revizuire a taxei de prima inmatriculare, cea de-a treia, a fost facuta dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie, motiunea simpla a PD-L - "Anulati taxa de prima inmatriculare!", cu 158 de voturi pentru. Ulterior, atat premierul Tariceanu cat si ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, au declarat ca Executivul va lua in calcul prevederile motiunii, care a si fost aprobata de Executiv.