Potrivit statisticilor APIA, din totalul de 82.258 unitati comercializate in primul trimestru din 2008 pe piata locala, 81,96% au fost autoturisme (67.423 unitati) si 18,03% au fost vehicule comerciale usoare, medii si grele, inclusiv minibuse si autocare (14.835 unitati). Astfel, in luna martie au fost comercializate in total 31.072 de autovehicule, in luna februarie au fost vandute pe piata din Romania 27.817 unitati, iar in prima luna a acestui an au fost comercializate 23.369 autovehicule.

Vanzarile totale de autovehicule in luna martie au scazut cu 0,32% fata de 31.787 unitati comercializate pe piata interna in aceeasi luna a anului trecut.

In functie de marca, cele mai multe vanzari de autovehicule au fost inregistrate de Dacia, cu 21.475 uniati comercializate in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 0,79% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 19.888 unitati. Vanzarile Dacia au fost urmate de Skoda, cu 6147 unitati comervializate in primele trei luni ale acestui an, Volkswagen (5792 unitati), Ford, cu 5.634 autovehicule comercializate in trimestrul I si Renault, cu 5.611 unitati. Clasamentul continua descrescator, cu marcile Opel, Fiat, Peugeot, Toyota, Hyundai, Chevrolet, Mercedes si Iveco, toate cu mai putin de 5.000 unitati in parte.

Citeste si:

Cele mai putine vanzari in primul trimestru al acestui an au fost realizate de catre Mazda, cu 626 unitati comercializate, Nissan, cu 814 unitati si Seat, cu 823 de autovehicule comercializate in primele trei luni din 2008, urmate de Citroen (865 unitati), Mitsubishi (1.216 unitati), Daewoo (1.706 unitati) si Kia, cu 1.892 autovehicule vandute in primele trei luni din acest an.

Dacia detine cea mai mare cota de piata in aceasta perioada (26,1%), fiind urmata de Skoda (7,5%) si Volkswagen (7%). Cota de piata cea mai mica este detinuta de Mazda, cu 0,8%, urmata de Seat si Nissan, ambele marci cu cate o cota de piata de 1% fiecare.

In cursul anului 2007, pe piata din romania au fost comercializate 366.819 autovehicule noi.