Christian Streiff (foto), directorul general al grupului, a declarat ca statele analizate sunt Polonia, Romania, Ucraina si Turcia.

O decizie finala referitoare la tara in care va fi construita cea de-a doua fabrica, care ar urma sa fie deschisa in 2012, va fi luata in vara acestui an

Cele doua fabrici, pentru care investitiile vor fi egale, vor produce motoare mici, in trei cilindri, cu o capacitate sub un litru, scrie IHT. Motoarele vor emite mai putin de 100 de grame de dioxid de carbon la o suta de kilometri.

Fabrica din Franta va fi situata in estul tarii, langa o alta unitate de productie a Peugeot-Citroen. Noua fabrica va deveni operationala in 2011si va produce cel putin 600.000 de motoare pe an si va avea 500 de angajati.

Peugeot Citroen a anuntat o crestere puternica a profitului in 2007, crescandu-si marja de profit in ton cu tinta pentru anul 2010, datorita noilor modele lansate si a reducerilor de costurilor.

Peugeot Citroen a declarat ca imbunatatirile profitului se datoreaza reducerilor de costuri si imbunatatirilor la preturi si volumului de masini vandute. Compania a castigat 932 milioane euro in 2007 datorita reducerii costurilor, iar cresterea vanzarilor a adaugat inca 355 milioane euro.

Citeste si:

Insa costurile la materiale au erodat aceasta suma cu 285 milioane euro.

In Europa Occidentala, piata de automobile este asteptata sa scada usor, potrivit companiei.

Cu toate astea, in pietele strategice din Europa de Est, Mercosur, China si Rusia, Peugeot a estimat o crestere de peste 10%, usor sub cea din 2007.

De asemenea, conducerea Daimler va decide anul acesta unde va fi amplasata noua uzina Mercedes in Europa de Est, a declarat, de curand, la Salonul Auto de la Beijing, directorul departamentului de cercetare si dezvoltare al companiei, Thomas Weber.

Thomas Weber nu a confirmat informatiile aparute deja in presa, conform carora Romania ar fi candidata favorita in alegerea locatiei si a precizat doar ca fabrica se va construi "in estul Europei". Weber a adaugat ca sunt evaluate mai multe posibile locatii iar decizai finala va fi luata in cursul acestui an.

"Nu e vorba numai de costuri, ci si daca regiunea unde va fi construita fabrica poate oferi atat forta de munca necesara, cat si baza de aprovizionare si logistica de care compania are nevoie", a spus Weber intr-un interviu acordat Automotive News Europe.