Bateriile litiu-ion sunt cheia in productia unor autoturisme electrice hibrid mai competitive si mai practice, reducand volumul bateriilor necesare pentru alimentare.

Automotive Energy Supply Corp (AESC), compania cu capital mixt infiintata anul trecut, va avea o capacitate de productie de 13.000 de unitati pe an la fabrica ce va fi construita in Kanagawa, in apropiere de Tokyo.

Compania va produce 65.000 de unitati pe an in 2011 pentru autoturismele hibrid Nissan si pentru autoturismele electrice finalizate pana in 2010.

Patrunderea Nissan si NEC pe piata bateriilor electrice ar putea lansa a treia companie japoneza de autoturisme din nou in competitie prin oferta de vehicule ecologice, dupa ce in ultimii zece ani grupul a fost tot timpul in urma rivalilor de la Toyota si Honda.

In ultimul an, Nissan a anuntat planuri importante legate de autoturismele electrice, inclusiv lansarea pe pietele din Japonia si SUA in 2010, urmate de o lansare in Israel si Danemarca in 2011, impreuna cu compania Renault.

Citeste si:

"Nissan este hotarata sa devina un lider pe piata autoturismelor electrice", a declarat vicepresedintele executiv al Nissan, Carlos Tavares.

AESC urmareste sa devina unul dintre furnizorii principali, insa competitia este foarte mare.

"Sunt mai mult de zece companii rivale ce concureaza in acest sector", a declarat presedintele AESC, Masahiko Otsuka.

Potrivit lui Otsuka, compania cu capital mixt a abordat peste 20 de companii de la infiintarea sa in 2007, refuzand sa precizeze cate din cele 65.000 de unitati planuite pentru productie in 2011 vor fi vandute in afara grupului Nissan-Renault.

Toyota, Honda si Mitsubishi Motors lucreaza la construirea propriilor baterii litiu-ion.