Producatorul de masini detinut de Ford Motor a luat aceasta masura pentru a consolida reducerea de costuri care va reduce costul total cu 660 milioane de dolari. Volvo a raportat in primul trimestru din acest an pierderi dinaintea aplicarii taxelor, pierderi de 151 de milioane de dolari, fata 94 milioane de dolari anul trecut, cand venitul a fost de 4,6 miliarde dolari mai mare decat cel din anul curent care a fost de 4,2 miliarde dolari.

Pierderile au adaugat probleme Ford-ului, care ca si ceilalti competitori se confrunta cu o scadere a vanzarilor de masini in Statele Unite si renuntarea cumparatorilor la camionete si SUV. Volvo a fost lovit dur de deprecierea dolarului deoarece nu produce masini in Statele Unite, spre deosebire de constructorii de masini japonezi, coreeni sau germani .

Miliardarul investitor Kirk Kerkorian, care si-a extins participatia la Ford, doreste ca Volvo sa fie vandut si sa se concentreze mai mult pe business-ul sau central.

In plus, un investitor rus s-a aratat interesat de achizitia Volvo, relateaza publicatia Dagens Industri.

Citeste si:

Principalul actionar al Ford,irk Kerkorian, detine 6,49% din titluri si a declarat ca doreste ca gigantul american sa se indeparteze de Volvo, companie achizitionata in 1999.

Cu toate acestea, brandul este bine integrat in alte operatiuni globale ale Ford-ului, cum ar fi implicarea in subsidiara japoneza Mazda, dar producatorul de masini american se va lupta, probabil, sa vanda Volvo in conditiile in slabe de pe piata. Alan Mulally, directorul executiv al Ford, a declarat recent ca Ford nu a fost de vanzare.

“Aceasta este o actiune neplacuta dar necesara. Suntem nevoiti sa o facem pentru a obtine o pozitie financiara mai buna”, a declarat Fredrik Arp, presedintele Volvo. “Trebuie sa stopam conditiile grele de pe piata, mai ales cele de pe piata americana”, a mai adaugat acesta.

Volvo a intreprins deja reduceri de costuri si a capacitatii programelor. Producatorul de masini a declarat ca va investi in continuare in linia de vehicule si motoare economice, si are de gand sa se extinda pe piete din Rusia, China si Europa de Est, relateaza Financial Times.