Astfel, producatorul auto va fi nevoit sa renunte treptat la aproximativ 2.400 de joburi din 3.500, cate exista in prezent in cele doua fabrici. Acest proces de concedieri se va derula in urmatoarele patru luni, anunta oficiali ai companiei.

Fabrica de minivanuri, care s-a deschis in 1959 si a fost inchisa o perioada scurta de timp in anii '90, a fost catalogata ca avand un viitor “nedefinit”, intrucat, inca de pe atunci, nimeni nu se astepta ca fabrica sa se redeschida vreodata, dupa cum declara Thomas W. LaSorda, unul din cei doi presedinti ai companiei si vicepresedinte al Chrysler.

Desi LaSorda sustine ca nu este nevoie de o capacitate de productie mare in fabricile care produc minivanuri, totusi, Chrysler are nevoie sa-si extinda activitatea, drept pentru care va creste nivelul de productie al masinilor de dimensiuni mici, a caror popularitate a crescut dupa marirea preturilor la benzina.

“Este important pentru noi in acest moment sa ne aliniem tendintelor de pe piata”, afirma LaSorda.

Dupa cum se poate observa, compania automobilistica trece printr-o perioada dificila, insa, dupa spusele lui LaSorda, situatia nu este atat de grava incat sa se ajunga la actiuni drastice, de tipul renuntarii firmei Cerberus Capital Management la compania Chrysler, al carei proprietar este.

Ultimul trimestru din 2007 al companiei Chrysler a fost dezastruos, producatorul auto inregistrand cele mai proaste rezultate din industrie. Astfel, conform unui studiu efectuat de J.D. Power, brandul Jeep a afisat cele mai slabe performante din domeniu.

Citeste si:

De asemenea, si General Motors si Ford au anuntat, de curand, inchiderea a catorva fabrici si reducerea productiei de automobile.

Luna iunie a inregistrat cele mai slabe vanzari din ultimii 15 ani, numarul acestora scazand cu 15% fata de anul precedent, potrivit estimarilor Edmunds.com.

Chrysler, care produce un numar de camioane semnificativ mai mare decat alti producatori, a afisat cele mai proaste rezultate. De exemplu, in luna mai a acestui an, brandul auto a scazut in vanzari cu 20%.

In plus, cele trei companii din Detroit vor scadea cu 25% in vanzari, dupa cum prevad analistii.

“Mediul dificil in care se regaseste industria auto continua sa influenteze vanzarile celor trei mari producatori auto (GM, Chrysler, Ford), care sunt loviti in mod disporportional de cererea exagerat de mica de camioane si de boom-ul de cereri pentru autovehiculele de mici dimensiuni”, noteaza Brian Johnson, analist Lehman Brothers.

Totodata, producatorii de camioane au crescut ofertele de discounturi in speranta ca se vor bucura de un succes relativ, insa, dupa cum se intampla in cazul Ford, dealerii vor intarzia cu doua luni lansarea noii colectii a seriei F pentru a putea vinde versiunea curenta.