Am vandut pana in prezent 6 autoturisme, adica mai mult decat s-a vandut in restul tarilor din Europa de Est, insa numarul celor care circula in Romania este in jur de 15 bucati si asta pentru ca sunt persoane care si-au achizitionat un autoturism Morgan nou sau second hand din alte tari”, a declarat, pentru Wall-Street, Anda Mancas, project manager Pro Auto Industries.

Morgan se vinde cel mai bine in Marea Britanie, fiind urmata de Italia si Germania. Morgan produce la fabrica din Marea Britanie 12 unitati pe saptamana, 624 de unitati pe an.

Anul acesta in luna iunie, compania a vandut un Morgan Roadster care se afla in showroom de trei ani, iar in prezent firma are o comanda care va fi livrata in aproximativ trei luni. Majoritatea clientilor vor masini personailizate, preferand sa astepte intre 6 si 12 luni.

“Autoturismul se livreaza intre 6-12 luni de la comanda, in cazul in care este comandat unul nou. Daca clientul doreste sa achizitioneze un autoturism deja aflat in showroom-ul Morgan din Romania, atunci livrarea va fi imediata. Ne aflam pe punctul de a mai semna alte 3 contracte, insa, pana la momentul lansarii comenzilor finale, nu ne vom pronunta”, a precizat Mancas.

Principala problema pentru posesorii de autoturisme Morgan o constituie drumurile, “… avem incredere ca lucrurile se vor schimba, vor evolua si odata cu acestea, piata va creste”, a adaugat Mancas.

In Romania, printre posesorii de Morgan se numara Ion Tiriac care detine un Morgan Aero 8 personalizat de Morgan Motor Company din Marea Britanie si primarul Constantei Radu Mazare care conduce un Morgan 2 Seater de un an de zile.

De asemenea, printul Eric I. Sturdza, presedintele Bancii Baring Brothers Suisse, are o colectie proprie de autoturisme Morgan. Printul Sturdza a inaugurat noul model Morgan, Aeromax.

“Pe baza cerintelor pentru o calatorie la bordul unei masini tip touring coupe, schitele lui Matthew Humphries au fost discutate cu clientul pentru definirea conceptului integral. Au fost integrate cerinte speciale, cum ar fi deschiderea portbagajului cu aripi tip pescarus, lemn de esenta tare, interior din piele si un spatiu mare de incarcat in spate”, a precizat reprezentantul Pro Auto Industries.

Diferenta de pret intre un model standard si unul full options este de aproximativ 10%. Preturile Morgan difera de la un model la altul. Cea mai ieftina masina este aproximativ 40.000 euro si cea mai scumpa este aproximativ 300.000 euro fiind modelul Aeromax, care a fost fabricat intr-un numar limitat de unitati.

Cifra de afaceri estimata anul acesta de Pro Auto Industries este de 400.000 euro.

Pro Auto Industries a lansat pe piata romaneasca serviciul de inchiriere al autoturismelor Morgan la inceputul anului 2008. Acest serviciu a fost foarte bine primit de catre cunoscatorii Morgan.

Citeste si:

“Clientii nostri sunt in primul rand iubitorii brandului si in al doilea rand agentiile care se ocupa de organizari evenimente. Pot spune ca am avut un mare succes cu lansarea acestui serviciu, existand programari facute pana in luna noiembrie”, a precizat Mancas.

Compania inchiriaza cele doua autoturisme aflate in showroom, Aero8 si 4/4 seater, la preturi incepand de la 140 euro pentru sapte ore pe zi de luni pana joi, 225 de euro pentru 24 de ore de luni pana joi, sau 515 euro pentru perioada weekend-ului (Vineri inainte de ora 13.00 pana Luni, ora 08.30) si 925 de euro pentru Inchiriere pentru o saptamana.

Conditiile pe care le impune compania pentru inchirierea unui Morgan sunt deplasarea numai pe teritoriul Romaniei, un depozit de 625 de euro, varsta intre 25 si 70 de ani, sa nu aiba mai mult de 4 puncte in ultimele 6 luni, experienta de minim 3 ani in condus si doi soferi pentru inchiriere.

Descriere Morgan Aero

Modelul Aero are caroserie din aluminiu, un motor de 4.4 litri V8 de la BMW cu sisteme de control Vanos si Valvetronic. Masina dezvolta 325 de cai, si atinge 100 km/h in mai putin de 4,5 secunde si o viteza maxima de 256 Km/h.

Descriere Morgan 4 Seater

Modelul are doua versiuni de motorizare Duratec de la Ford. Roadster-ul cu 4 locuri are un motor de 3,0 litri V6. Automobilul are o consola centrala de lemn care vine din fata in spate, disponibila optional.

In luna Martie a acestui an, Morgan a prezentat la Salonul Auto de la Geneva prototipul autoturismului Morgan Life Car.

Piata de masini noi retro este un segment exclusivist bine reprezentat in Occident. Marcile cele mai cunoscute sunt Catherham, Morgan, Zimmer, Excalibur, Westfield si Wiesmann.

Producatorul auto Morgan Motor a fost infiintat in anul 1909 in Marea Britanie, iar autovehiculele produse pastreaza inca linia clasica a designului.