“Anul acesta am deschis cel de-al 9-lea dealer (outlet) din tara, la Bacau. Principala strategie consta in dezvoltarea retelei de dealeri la standardele Volvo. Pana in 2010 estimam deschiderea a minim 3 showroom-uri”, a precizat Huidan (foto).

EIT-Forum Auto estimeaza anul acesta afaceri in crestere cu peste cinci procente, la 29 de milioane de euro, de la 27,5 milioane euro anul trecut.

Cota de piata obtinuta de companie anul trecut in total vanzari nationale de autoturisme a fost de 0,26%. La sfarsitul primului semestru al acestui an, pe fondul unei scaderi a vanzarilor totale de autoturisme fata de acceasi perioada a anului trecut, compania a obtinut o cota de piata de 0,3%.

“Avand in vedere estimarea cresterii vanzarilor de autoturisme premium chiar si in conditiile stagnarii sau scaderii pietei totale, precum si continuarea aplicarii strategiei de dezvoltare a retelei de dealeri autorizati Volvo, atat din punct de vedere numeric, dar mai ales din punct de vedere calitativ, suntem convinsi ca Volvo va inregistra si in anii viitori o cota de piata ascendenta”, a spus Huidan.

Anul trecut, EIT-Forum Auto a vandut 824 de automobile, in crestere cu 76,8% fata de 2006, cand a livrat 466 de unitati. “Pentru anul 2008 estimam o depasire a planului de anul trecut”, a spus reprezentantul firmei.

EIT-Forum Auto a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari de 436 de unitati, in crestere cu 10% fata de anul trecut. Cel mai vandut model al gamei a fost S40 cu 140 de unitati, urmat de SUV-ul XC90 cu 114 modele si compactul C30 cu 55.

Citeste si:

Urmatorul produs Volvo va fi noul XC60, un crossover de dimensiuni mai mici, care va aduce ca noutate sistemul de City Safety in standard. Modelul va fi lansat la sfarsitul acestui an si porneste de la 28.200 euro CIP.

Clientii Volvo prefera variantele de motorizarii economice, indeosebi diesel. Cele mai vandute Volvo sunt autoturisme sedan si SUV.

Potrivit oficialului Volvo, piata auto din Romania va avea o evolutie mai temperata a vanzarilor. “Aceasta temperare a inceput sa fie observata inca din primele luni ale acestui an si suntem de parere ca se va accentua in lunile ce urmeaza. Piata auto internationala este influentata major negativ in ultima perioada de conjunctura economica nefavorabila iar aceast lucru se resimte din ce in ce mai mult si in vanzarile auto locale”.

Potentialul de crestere a parcului national auto este inca destul de mare, gradul de motorizare pe cap de locuitor fiind la jumatate fata de media europeana. “Prin urmare cererea exista si va exista in continuare insa este limitata pe termen scurt de factorii conjuncturali negativi. Suntem inca o piata in dezvoltare si avem potential de expansiune la nivelul unei piete in dezvoltare”, a adaugat Huidan.

Oficialul Volvo considera ca piata auto va stagna sau chiar va scadea. “Pentru anul ce urmeaza impartasim prognoza APIA de stagnare sau chiar scadere a pietei auto totale, insa suntem convinsi ca vanzarile premium vor creste in continuare chiar daca nu in ritmul anual de peste 30-40% cu care ne-am obisnuit pana acum”, a incheiat Bogdan Huidan.