Carlos Ghosn (foto), directorul executiv al producatorului francez Renault, considera ca industria auto globala ar putea ramane in impas timp de doi ani.

“Nu stim daca suntem la inceputul finalului sau la finalul inceputului”, a precizat Ghosn, citat de presa internationala.

Directorul executiv BMW, Norbert Reithofer, este de parere ca piata auto nu isi va revenii pana la jumatatea anului viitor si ia in calcul reducerea productiei.

Thierry Dombreval, directorul executiv Toyota Europe, a spus ca va dura cel putin un an pana piata auto isi va revenii. “Septembrie a fost o luna cu vanzari slabe pe toate pietele. Europa de Est si Rusia au mentinut vanzarile ridicate, insa si aceste piete au inceput sa scada. Ne asteptam ca cererile in Europa de Vest sa scada cu 10% pana la sfarsitul anului”, a precizat reprezentantul Toyota.

Ford se asteapta la o stagnare a vanzarilor anul viitor, chiar si pe piata rusa, unde a avut cea mai mare crestere din Europa.

Directorul executiv pentru Europa al companiei Ford, John Fleming, este de parere ca anul 2008 va avea un final dificil, intrucat piata de credit se va restrange.

Fritz Henderson, directorul de operatiuni al General Motors Corp, a spus ca SUA nu a vazut o astfel de scadere brusca a preturilor la vanzarile auto in doua decenii si a prezis "haos" daca reprezentantii SUA nu aproba planul financiar de 700 miliarde dolari.

Citeste si:

Constructorii auto au dezvaluit la Paris automobile de dimensiuni mai mici si cu un consum redus de combustibil pentru a atrage clientii, care vor sa cheltuiasca putin si sa protejeze mediul.

Renault, al doilea mare producator auto din Franta, a prezentat la salonul auto Megane compact hatchback. Compania va taia 6.000 de locuri de munca pentru a-si mentine profitabilitatea si spera ca Megane va compensa vanzarile slabe ale noii Laguna.

Honda Motor dezvaluie la Paris un hatchback cu 5 usi cu propulsie pe benzina si electrica, pentru a concura cu modelul Prius hybrid al rivalului Toyota Motor Corp. Honda a spus ca modelul Insight va fi mai ieftin decat orice alt hybrid de pe piata. Producatorul japonez vrea sa vanda 200.000 de masini anual, lansand noul model in primavara in Japonia, Europa si America de Nord.

Ferrari a prezentat la Paris noul California, un coupe-cabriolet. Potrivit directorului executiv al companiei, Amedeo Felisa, “clientii Ferrari nu sunt afectati de situatia financiara din prezent”.

Piata auto americana a scazut luna trecuta, coborand sub un milion unitati pentru prima data in ultimii 15 ani, in timp ce unii clienti s-au luptat pentru a face un imprumut iar altii au stat departe de showroom-uri si banci.

Vanzarile la fiecare marca importanta americana dar si straina au coborat cu cel putin 24%, fata de anul precedent, cu exceptia GM, care a vandut cu 16% mai putin.

Producatorii francezi au fost sustinuti de initiativa guvernului de a reduce taxele pentru masinile cu emisii mici de CO2. Asociatia producatorilor francezi de automobile au spus ca inmatricularile de masini noi au crescut cu 8,4% in Septembrie fata de anul trecut.