Grupul Renault a incheiat acorduri de creditare cu institutii bancare pentru 9,5 miliarde euro, din care 5,3 miliarde euro sunt rezervate activitatii de finantare a vanzarilor, iar 4,2 miliarde euro sunt destinate activitatii de comercializare, a anuntat compania.
La finalul lunii septembrie 2008, operatiunile de finantare a activitatii de comercializare pe pietele de capital au reprezentat 1.686 milioane euro in suma neta.

Activitatile de finantare derulate de RCI Banque in cursul primelor noua luni ale anului au atins nivelul de 3,5 miliarde euro, ceea ce reprezinta 107% din nevoile de finantare pe termen lung la nivelul anului 2008.

„De la inceputul lui 2008, contextul macro-economic a inregistrat o scadere a principalelor piete auto din Europa si o criza financiara – ceea ce conduce la cresterea costurilor si la limitarea accesului la finantari”, precizeaza reprezentantii Renault.

Impactul negativ a fost accentuat de evolutia defavorabila a cursurilor de schimb valutar, de un curs al petrolului foarte instabil si de cresterea pretului pentru materiile prime.

Renault a decurs in iulie la cresterea medie a preturilor de vanzare cu 1,5%, aplicata de la jumatatea anului cu scopul de a anula efectul cresterii pretului materiilor prime si a efectuat reduceri de personal la uzina de la Sandouville (limitarea la un singur schimb) si a personalului de structura la Renault SAS, printr-un plan de plecari voluntare demarat la 15 octombrie. In Europa, acest plan se afla in faza de aplicare.

Pietele auto din Europa au inregistrat o scadere semnificativa pe trimestrul al treilea din 2008. Acestea ar putea scadea cu 8% in acest an, fata de nivelul din 2007.

„Exceptand degradarea pietelor auto, volumele de vanzari ale Grupului sunt estimate, la sfarsitul anului 2008, la putin peste nivelul inregistrat in 2007. Renault ar trebui sa afiseze o marja operationala intre 2,5% si 3%”, sustin reprezentantii Renault.

Cifra de afaceri la nivel de vanzari se ridica la 28.524 milioane euro, in crestere cu 0,9% fata de primele noua luni ale lui 2007, pe fondul unei cresteri cu 2% a vanzarilor la nivel mondial in aceeasi perioada.

Pe piata din Europa, aflata in scadere cu 4,4%, Renault inregistreaza o crestere de 0,2 puncte si acopera 8,9% din piata.

Vanzarile Dacia isi continua cresterea de 38,1 %. Contributia Regiunii Europa la evolutia cifrei de afaceri a scazut cu 1,1% la sfarsitul lui septembrie 2008, reprezentand o scadere cu 2,7% in Europa (cu exceptia Frantei) si o crestere cu 1,6% in Franta.

Pe pietele din afara Europei, Grupul inregistreaza o crestere a volumelor la nivelul celor trei Regiuni, fapt care se traduce printr-o contributie de 1,8 puncte la evolutia cifrei de afaceri.

In Regiunea Americilor, vanzarile au crescut cu 13,5%; crestere generata de dinamismul pietelor din Brazilia si Argentina.

La nivelul regiunii Euromed, unde vanzarile au crescut cu 5,9%, Grupul beneficiaza de pe urma cresterii puternice a pietei din Rusia cu 24,6 % si ramane lider pe piata din Romania.

Vanzarile cresc cu 17,9% la nivelul Regiunii Asia-Africa, a carei contributie la cifra de afaceri a Grupului este puternic afectata de scaderea cursului monedei coreene.

Celelalte activitati contribuie cu 0,2 puncte la evolutia cifrei de afaceri: drepturile de fabricatie la AvtoVAZ, alaturi de furnizarea de componente au generat 165 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri