“Pe termen mediu, BMW Group doreste sa inceapa productia unor automobile complet electrice ca parte a strategiei sale, intitulata Number ONE. Dezvoltarea unor concepte inovatoare pentru mobilitatea in marile aglomerari urbane, in cadrul "project i", include intre obiectivele sale si utilizarea unei transmisii complet electrice”, au declarat reprezentantii BMW Group.

BMW Group va fi primul producator de automobile premium din lume care va oferi o flota de 500 de automobile cu propulsie complet electrica.

MINI E va fi actionat de un motor electric ce va dezvolta 150 kW (204 CP), alimentat de un acumulator litiu-ion, care va transfera puterea la rotile fata prin intermediul unei cutii de viteze elicoidale, intr-o singura faza.

Conceputa special pentru utilizarea la automobile, tehnologia acumulatorului va oferi o autonomie de peste 250 kilometri.

Initial, MINI E va fi disponibil pentru clienti selectati ca parte a unui proiect-pilot in statele americane California, New York si New Jersey. Compania cauta sa extinda proiectul MINI E si in Europa.

Sistemul de transmisie electric a noului MINI E produce un varf al cuplului de 220 Newton metri, ceea ce distribuie o acceleratie cursiva, de la 0 la 100 km/h (62 mph), in 8,5 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 152 km/h (95 mph).

Citeste si:

Bazata pe actuala gama MINI, masina va fi disponibila initial ca model cu doua locuri. Spatiul eliberat de bancheta modelului de serie va fi rezervat acumulatorului litiu-ion. Acumulatorul este realizat din 5.088 celule, grupate in 48 de module. Acestea formeaza cei trei elementi ai bateriei, care sunt dispusi compact in interiorul MINI E.

Cu o masa de 1.465 kilograme, MINI E are o distributie a maselor echilibrata. Sistemul Dynamic Stability Control (DSC/ Controlul Dinamic al Stabilitatii) a fost adaptat la sarcina rotilor specific pentru acest model. Servodirectia Asistata Electric (EPS) este aceeasi ca cea folosita la modelele MINI din productia de serie.

Caroseria noului MINI E dispune de o combinatie exclusiva intre nuanta Dark Silver, existent pe toate panourile cu exceptia acoperisului, si Pure Silver.

Productia celor aproximativ 500 de masini va avea loc la uzinele companiei din Oxford si München si este programata sa se incheie inainte de finalul anului 2008.

Uzina MINI din Marea Britanie va fi responsabila pentru producerea intregului automobil, cu exceptia componentelor transmisiei si a acumulatorului litiu-ion, in timp ce modelele de serie ale marcii vor continua sa iasa in paralel de pe linia de asamblare.

Unitatile vor fi transferate ulterior la un complex de fabricatie special echipat, la uzina BMW, unde motorul electric, unitatile acumulatorului, electronica de performanta si transmisia vor fi integrate.