Planul, aprobat de cabinet in aceasta luna, solicita acordarea de subventii guvernamentale in valoare de 5 miliarde yuani (732 milioane dolari) in perioada martie-decembrie, pentru a sustine cumpararea de autoturisme in zonele rurale, a anuntat China Securities Journal, citand surse apropiate situatiei.

"Punerea laolalta a resurselor este normala in momentul in care piata incetineste, din moment ce se pot reduce costurile", a declarat Qin Xuwen, analist in cadrul Orient Securities.
"Cred ca guvernul ia lucrurile in serios de aceasta data, avand in vedere ca piata auto, ce a inregistrat o crestere exploziva in ultimii ani, a incetinit semnificativ", a subliniat oficialul.

China a schitat o serie de proiecte pentru ajutarea industriilor, de la cea a otelului la logistica si productia bunurilor de consum, cu scopul de a le ajuta sa faca fata crizei economice din China si de la nivel mondial, scrie NewsIn.

Planul auto are ca scop stabilizarea cererii de autoturisme, astfel incat vanzarile totale si productia din acest an din China sa depaseasca ambele 10 milioane vehicule si sa inregistreze o crestere anuala de circa 10% in urmatorii trei ani, a mai precizat publicatia.

Vanzarile totale de vehicule, inclusiv autobuze si camioane, au crescut cu numai 6,7% in 2008, la 9,38 milioane unitati, potrivit Asociatiei Chineze a Constructorilor Auto. In luna ianuarie, vanzarile au scazut cu 14,35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Publicatia precizeaza ca Beijingul va folosi politici fiscale si masuri administrative pentru a incuraja vanzarea vehiculelor cu emisii scazute, inlocuirea masinilor vechi cu unele noi si finantarea consumatorilor pentru cumpararea de autoturisme.

Guvernul vrea sa reduca numarul constructorilor auto de la 14 grupuri, ce controleaza peste 90% din piata, la cel putin zece, desi ziarul nu a prezentat calendarul programului si nici numele companiilor ce ar putea fi implicate in consolidare.