Propulsorul diesel are 173 CP, un cuplu maxim de 400 Nm si un consum mixt de 7,5l/100 km.

La exterior schimbarile includ o noua grila frontala in cinci puncte (specifica noii linii de design Mazda), faruri de ceata redesenate, elemente cromate montate de-a lungul portierelor si jante de aliaj noi de 18 si 19 inci.

Noutatile la interior includ un volan si indicatoare de bord redesenate, ornamente negre cu aspect metalic pe consola centrala, doua display-uri – unul destinat computerului de bord si unul sistemului de nagivatie, precum si scaune fata cu reglaj electric si cu optiunea de memorare a configuratiei personale.

In cadrul editiei 2009 a Salonului Auto de la Geneva, Mazda mai lanseaza Mazda3 i-stop si noua Mazda3 MPS.

Mazda3 i-stop, noua versiune a modelului compact oferit de Mazda va ingloba tehnologia i-stop. Alaturi de sistemul de injectie directa cu aprindere prin scanteie (DISI) si de imbunatatiri ale aerodinamicii, i-stop faciliteaza reducerea consumului de combustibil cu aproximativ 14% (ciclu combinat).

Sistemul permite oprirea si repornirea automata a motorului in momentele in care autovehiculul este oprit in trafic in diferite situatii. Echipata cu noul motor pe benzina de 2l DISI, noua Mazda3 i-stop reporneste motorul folosind energia ramasa in pistoane – combustibilul este injectat direct in cilindri si aprins pentru a repune in functiune motorul.

Noua Mazda3 MPS este echipata cu acelasi propulsor pe benzina de 2,3l DISI Turbo ce produce 260 CP si genereaza un cuplu de 380 Nm. Motorul permite noii Mazda3 MPS sa atinga o viteza maxima de 250 de km/h si sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 6,1 secunde. Consumul de combustibil a fost redus la 9,2l/100 km (combinat).