"In cazuri precum cel al Opel, trebuie sa fie luata serios in calcul intrarea sub legea insolventei. Legislatia moderna a insolventei nu este intocmita pentru distrugerea, ci pentru conservarea activelor", a declarat Schaeuble pentru cotidianul economic Handelsblatt.

"In perceptia publicului, insolventa este adesea asociata cu ruina sau falimentul, insa aceasta perceptie este gresita. Trebuie sa intelegem ca, pentru a supravietui unei asemenea crize, regulile moderne de insolventa sunt o solutie mai buna decat preluarea unei participatii de catre stat", a adaugat acesta.

GM Europe a inaintat un plan de salvare pentru Opel saptamana trecuta, ce presupune ca divizia Germana va fi partial desprinsa de compania mama.

Insa ministrul german de finante, Peer Steinbrueck, a declarat joi ca planul nu reprezinta o baza pe care guvernul sa ia o decizie in legatura cu acordarea unui ajutor pentru compania auto. Opel solicita ajutoare si din partea guvernelor europene.

Merkel a mentinut posibilitatea acordarii unui ajutor pentru companie, posibil sub forma unor garantii, insa a precizat ca alti ministrii inca examineaza planul Opel. Acestia vor sa evite ca fondurile acordate de Germania sa se intoarca spre General Motors.