Sistemul "sale&lease-back" presupune vanzarea catre compania de leasing a unui activ aflat in proprietatea clientului, iar in baza unui contract de leasing pe termen lung acesta isi pastreaza dreptul de uzufruct asupra activului respectiv, asigurand in acelasi timp lichiditati prin contractul de leasing, informeaza compania.

Aceasta evolutie este impulsionata de contextul crizei financiare, sustin reprezentantii Arval Romania, deoarece produsul ofera lichiditati imediate si, in acelasi timp, costurile si riscurile scad pentru companii, acestea fiind preluate de societatea de leasing operational.

"Optiunea sale&lease-back reprezinta una dintre solutiile castigatoare spre care tot mai multe companii din Romania se vor indrepta in urmatoarea perioada, din cauza problemei lichiditatilor cu care se confrunta", a declarat Arnault Leglaye, managing director Arval Romania.

Leglaye a explicat ca aceasta tendinta va putea fi observata in mai multe domenii, precum cel imobiliar sau bancar, alaturi de cel al leasingului operational.

"Ne asteptam ca activitatile de sale&lease-back din domeniul leasingului operational sa urmeze in continuare acelasi trend ascendent la nivel european", spune oficialul Arval Romania.

Reprezentantii Arval Romania apreciaza ca activitatile de sale&lease-back vor contribui cu 10% la totalul cifrei de afaceri a companiei, estimata la 16-17 milioane de euro pentru 2009.

In prezent, Arval Romania are 120 de clienti, cu 25% mai multi decat in aceeasi perioada din 2008 si o flota de 2.300 de vehicule.

Activitatile de sale&lease-back reprezinta o modalitate de a vinde vehiculele catre Arval Romania, aceeasi flota fiind utilizata in continuare de clienti, cu un plus de servicii incluse, asigurand o crestere a lichiditatilor in afacerile acestora.

Arval si-a inceput activitatea in Romania la sfarsitul lui 2006, iar la finalul anului trecut administra o flota de 1.700 de vehicule.