Administratia Obama a oferit GM un ragaz ce expira la data de 1 iunie pentru a prezenta un plan viabil de restructurare, in caz contrar alternativa reprezentand-o falimentul.

Presedintele american Barak Obama va oferi astazi detalii legate de operatiunea de restructurare, conferinta de presa urmand a avea loc in jurul orei 14:00 GMT (24:00 ora Romaniei), informeaza NewsIn.

Divizia europeana a GM, care produce marcile Vauxhall si Opel, nu va intra sub incidenta legii falimentului, dupa semnarea unui acord cu producatorul canadian de piese auto Magna, ce s-a angajat sa cumpere GM Europe.

Sindicatele se tem insa ca uzinele Vauxhall din Luton si Ellesmere Port, care au 5.500 de angajati, ar putea fi afectate de concedieri.

General Motors Corp., cel mai mare constructor auto american, a esuat in incercarea de a convinge 90% din detinatorii de obligatiuni sa le schimbe in actiuni.

Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre conditiile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intrarii GM in faliment.

Grupul auto avea active de 91 miliarde dolari la finele lui 2008. Analistii atrag atentia ca intrarea in faliment a grupului va fi mult mai complicata decat cea a companiei rivale Chrysler, care nu are afaceri foarte extinse in afara granitelor.

Spre deosebire de Chrysler, companie ale carei datorii sunt detinute de zeci de institutii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institutii de acest fel si 100.000 de investitori individuali.

Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis sa desfiinteze marca Pontiac, sa inchida alte doua fabrici si sa elimine alte 7.000 de locuri de munca pana la sfarsitul anului.