Repararea automobilului in unitati neautorizate are urmatoarele riscuri: calitatea reparatiilor nu corespunde normelor cerute de catre constructor, fapt ce duce la pierderea garantiei, neutilizarea de piese de origine poate conduce la afectarea performantelor si sigurantei automobilului. Acelasi risc poate apare si datorita faptului ca, din dorinta de a reduce costurile, reparatorii neautorizati de catre constructor nu respecta procesele tehnologice de reparatii.

Utilizarea de alte piese decat cele de origine si nerespectarea tehnologiei de reparatii conduce
si la scaderea dramatica a pretului de revanzare.

In ultimii 15 ani, retelele de distributie si servicii postvanzare ale tuturor producatorilor interni si externi de autovehicule au facut eforturi investitionale uriase pentru indeplinirea standardelor calitative de marca.

Perioada de garantie, gradul de acoperire in teritoriu si facilitatile pe care aceste retele le pun la dispozitia clientilor sunt criterii care au cantarit enorm in procesul decizional al cumparatorilor (persoana fizica sau juridica) la achizitia unui automobil.

Potrivit APIA, aceasta practica se face in detrimentul proprietarilor de automobile care au platit cu
constiinciozitate primele de asigurare, de multe ori la o valoare ridicata, tocmai pentru a li se intoarce un serviciu corespunzator, care in acest caz inseamna a beneficia de garantie de produs, de siguranta in trafic dar si de o valoare cat mai ridicata a autovehiculului la revanzarea sa.

“Consideram deci, ca este absolut incorect ca posesorii de polite de asigurare sa fie
orientati spre astfel de alternative paguboase pentru ei si pentru care nu au fost consultati la emiterea si plata politei si cu atat mai putin pentru care nu li s-a cerut acordul”, spune APIA.