Mai bine de 8 din 10 șoferi români (85%) consideră că asigurarea CASCO este utilă și foarte utilă, însă tot 8 din 10 șoferi români (78%) nu au încheiat o astfel de poliță de asigurare, conform studiului IRES - Institutul Român pentru Evaluare și Strategie privind percepțiile românilor față de asigurările auto, realizat pentru UNSAR - Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România în decembrie 2019.

În același timp, peste jumătate dintre cei intervievați (52%) sunt interesați de valoarea reparațiilor plătite de asigurători în baza polițelor CASCO, solicitând service-urilor să le comunice suma decontată de compania de asigurare. Doar 7% dintre respondenți nu solicită niciodată astfel de informații. Aceste cifre indică interesul crescut al românilor față de costurile reparațiilor.

In același timp, este 93% dintre șoferi spun că sunt interesați de valoarea despăgubirii achitate de asigurătorul RCA în cazul unei daune, așa cum am comunicat deja public.

"Observăm o tendință în rândul românilor de a fi cât mai bine informați cu privire la valoarea reparațiilor plătite de companiile de asigurări pe polițele auto - atât CASCO, cât și RCA. Majoritatea șoferilor români vor să știe cât de mult plătesc asigurătorii, motiv pentru care industria de asigurări susține publicarea unui tarif de referință pentru reparațiile auto, de către o autoritate competentă. Acest tarif este unul orientativ și nu își propune să plafoneze despăgubirile acordate de industria de asigurări pentru polițele auto ci, mai degrabă, vine în ajutorul românilor”,, au declarat reprezentanții UNSAR.

Studiul relevă faptul că românii sunt interesați de polițele de asigurări auto, însă există un grad mai redus de informare în ceea ce privește polițele tip CASCO față de cele RCA. Aproximativ 54% dintre șoferii români se consideră puțin informați cu privire la asigurările CASCO, arată concluziile studiului. În acest context, UNSAR și industria de asigurări desfășoară campanii de informare în vederea creșterii nivelului de cunoaștere a riscurilor și beneficiilor asigurărilor.

Citeste si:
UNSAR, despre tariful de referință la reparațiile pe RCA: Și noi...
UNSAR, despre tariful de...

"Prin studii de acest tip, ne propunem să radiografiem evoluția percepțiilor și așteptărilor consumatorilor cu privire la protecția oferită de asigurări. În paralel, derulăm constant campanii de informare, educație financiară și de siguranță rutieră în mediul online, sprijinind consumatorii să facă alegeri informate și să își crească gradul de protecție față de riscurile la care sunt expuși", au mai declarat reprezentanții UNSAR.

Conform datelor oficiale publicate de ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară, primele brute subscrise aferente asigurărilor CASCO au crescut cu 12% în perioada ianuarie-septembrie 2019 față de perioada similară a anului precedent, în timp ce despăgubirile plătite de asigurători au crescut cu 17% peste nivelul înregistrat în aceeași perioadă din 2018.

Potrivit statisticilor APIA – Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, la sfârșitul anului 2019, parcul auto din România a ajuns la circa 8 milioane de unități. Autoturismele reprezintă 86% din parc, iar circa jumătate sunt vechi și foarte vechi (peste 16 ani), mai poluante și, teoretic, mai puțin sigure, din cauza vechimii și a stării tehnice. Autovehiculele cu vechime mai mică de 10 ani reprezintă doar 20% din totalul parcului auto.

Citeste si:
Asigurări auto: Cum operează centrele de constatare în timpul...
Cum operează centrele de...
Sursa foto: Freedomz / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Coronavirus: Banca Mondială este pregătită să aloce 160 de miliarde de dolari
Setari Cookie-uri