BMW ar fi trecut de punctul de inflexiune dintre mașinile electrice și cele cu ardere internă, CFO-ul Walter Mertl declarând recent că EV-urile sunt cele care susțin creșterea vânzărilor de care se bucură producătorul bavarez. În 2023, cota de piață a electricelor din totalul vânzărilor a fost de 15%, dar BMW vizează o cotă de 33% pentru acest tip de automobile până în 2026, scrie Reuters.

Mașinile electrice devin tot mai importante în mixul de vânzări al BMW, mașinile verzi devenind motorul de creștere al vânzărilor pentru germani în ultima perioadă. „Punctul de inflexiune pentru motorul cu ardere internă este deja aici”, a spus Mertl care este de părere că raportul de forțe s-a inversat în favoarea EV-urilor încă de anul trecut.

BMW Vision Neue Klasse

„Mașinile cu ardere internă trec printr-o perioadă de stagnare în materie de vânzări, iar această perioadă va continua și apoi va începe o scădere [a cererii]”, a adăugat CFO-ul constructorului premium bavarez care și-a explicat predicția pornind de la faptul că urmează să se introducă și regulamente anti-poluare mai stricte. Uniunea Europeană impune oprirea vânzărilor de mașini cu ICE din 2035, dar termenul de impunere al normelor de poluare Euro 7 este mult mai aproape: 1 iulie 2025.

Mașinile electrice ale BMW au reprezentat 15% din totalul vânzărilor pe 2023, dar această cotă va crește în următorii 2-3 ani în contextul unui program intensiv de lansări de modele electrice. BMW a anunțat că va prezenta șase noi EV-uri din familia „Neue Klasse” în perioada următoare, un efort în valoare de mai multe miliarde de dolari care include și retehnologizarea unor uzine.

Mertl a mai spus, însă, că marjele de profit obținute din cele două laturi ale afacerii (EV, respective ICE) nu vor ajunge la paritate decât cel devreme în 2026. Chiar dacă mașinile pe baterii sunt mai scumpe decât cele comparabile cu motoare termice, acestea din urmă utilizează o tehnologie bine cunoscută ce vine cu un cost de dezvoltare deja amortizat, în timp ce investițiile intensive în tehnologia bateriilor și a trenurilor de rulare electrice reduc din profiturile companiei.

De asemenea, BMW nu scoate din calcul nici strategia reducerii de prețuri pentru anumite modele, dar Mertl nu a oferit detalii. Cert este că BMW vrea să vândă trei milioane de mașini pe an în 2026, cu o marjă de 8-10% pentru business-ul auto. Această țintă este conservatoare, în condițiile în care pentru anul 2023 ținta a fost de 10,3%. CEO-ul Oliver Zipse a spus că trecerea la electrice nu va afecta BMW, căci compania va fi „cel puțin la fel de profitabilă” odată ce va începe să vândă modelele din familia „Neue Klasse” în numere mari.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri