"In cei 10 ani care au trecut de la preluarea Dacia, Renault a investit in Romania 1,5 miliarde de euro, de aproape 10 ori mai mult decat se angajase initial. Uzina Dacia de la Mioveni a fost complet restructurata si modernizata, capacitatile de productie a vehiculelor, motoarelor si cutiilor de viteze au fost extinse, iar intreaga activitate a fost reorganizata in conformitate cu normele Renault", se mai arata in comunicat.

Grupul Renault are in prezent 18.000 de angajati la Dacia si celelate entitati din Romania si genereaza, pentru cei 800 de furnizori si reteaua sa comerciala, peste 130.000 de locuri de munca.

Platforma de la Mioveni a devenit cel mai important centru de productie din cadrul grupului Renault, aici fiind concentrate o uzina vehicule, cu o capacitate de 350.000 unitati/an, o uzina mecanica specializata in productia de motoare, cutii de viteze si transmisii, si cel mai mare centru logistic din cadrul grupului Renault.

Din 2006 a fost deschis cel mai important centru de inginerie al grupului Renault din afara Frantei – Renault Technologie Roumanie. Centrul de design al acestuia este singurul deschis de un constructor in Europa Centrala si de Est, iar din 2010 va deveni functional, in perimetrul orasului Titu, si centrul de testare ale carui lucrari de constructie sunt in derulare.

Programul X90, demarat in 2004 si devenit cunoscut in intreaga lume sub numele Logan, a dus la realizarea unei game cu cinci modele diferite. In cinci ani, vehiculele acestei platforme au fost comercializate pe 70 de piete ale lumii, dintre care in 60 sub marca Dacia. Totodata, dispozitivul industrial si logistic al grupului Renault din Romania alimenteaza in prezent toate uzinele care produc modelele Logan si Sandero in Maroc, Rusia, Iran, India, Brazilia, Columbia si Africa de Sud.

"De la lansare si pana la sfarsitul lunii mai 2009, au fost vandute peste 1.450.000 de vehicule Logan si Sandero, din care peste 950.000 sub marca Dacia. Pentru a sustine fabricatia in uzinele din afara Romaniei, centrul logistic ILN (International Logistics Network) de la Mioveni a expediat in ultimii ani peste 2.610.000 metri cubi de colectii de piese si componente, echivalentul a 760.000 de vehicule", potrivit comunicatului Dacia.

De la preluarea Dacia, la Mioveni au fost produse peste 1.320.000 de masini, peste 1.400.000 de motoare, peste 1.550.000 de cutii de viteze si peste 1.520.000 de seturi de transmisii produse.

Dacia dispune in Romania de o retea de dealeri cu 99 puncte de vanzare, iar 80% din productie este destinata exportului, cu precadere catre Germania si Franta. In iunie 2009, capacitatea de productie a ajuns la 1.340 vehicule/zi.

In jurul Dacia si al programului X90 au fost dezvoltate nu doar Uzina Vehicule, ci si Uzina Mecanica, ce produce o gama de trei motoare si doua cutii de viteze, si platforma ILN.

Renault Technologie Roumanie (RTR), creat in iunie 2006, este al doilea centru de inginerie al grupului Renault si cel mai mare din afara Frantei, la care vor lucra, in final, aproape 3.000 de ingineri si specialisti. In 2010, RTR va dispune si de un centru de testare, cel mai important al Renault din afara Frantei, la Titu, unde vor lucra peste 500 de persoane.

In completarea centrului de inginerie din Romania, grupul Renault a inaugurat, in anul 2007, la Bucuresti, Renault Design Central Europe – primul si singurul centru de design auto din Europa Centrala si de Est. Primul rezultat al echipei de designeri din Bucuresti este conceptul Duster, prezentat in martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva.

Cifra de afaceri a Dacia reprezinta, potrivit companiei, 2% din PIB-ul Romaniei.

Automobile Dacia SA ocupa locul 3 in clasamentul companiilor din Romania ca cifra de afaceri in 2007.

Compania a achitat peste 400 milioane euro sub forma de taxe si impozite la bugetul de stat, din care 100 milioane euro in 2008.