"Principala cauza a scaderii numarului de cursanti o constituie pirateria in domeniul. Apoi este vorba de criza economica. Acum doar cei care au nevoie de permis auto se mai inscriu la cursuri, iar cei care nu au nevoie urgenta de permis amana. O alta cauza este data de factorul demografic. Sa nu uitam ca au implinit 18 ani copiii nascuti dupa Revolutie, iar din 1990 a fost liberalizat avortul asa ca dupa acest an a scazut mult natalitatea", a declarat, citat de NewsIn, directorul general al scolii auto Teo, Marius Teodorescu, care detine si functia de vicepresedinte al Federatiei Nationale a Scolilor de Soferi din Romania.

Presedintele acestei asociatii patronale, Vasile Stefanescu, cel care este si directorul general al scolii auto Rodell, considera ca exista grupuri de interese in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, care nu pun in aplicare legea astfel incat scolile auto sunt prejudiciate.

"Grupurile de interese din cadrul Ministerului Transporturilor sa inceapa sa respecte si sa puna in aplicare ordinele ministrului, altfel vom depune plangere penala pentru abuz in serviciu in stare agravanta. Aceste grupuri de interse pastroresc de trei ani evaziunea fiscala. Totodata, conform articolului 11 din Ordinului 1866/2006 al Ministerului Transporturilor, Autoritatea Rutiera Romana ar fi trebuit sa inchida toate scolile de soferi care lucreaza in baza unui contract de colaborare cu instructorii auto", a mai spus presedintele Federatiei Nationale a Scolilor de Soferi.

Conform lui Marius Teodorescu, in primul semestru al anului 2009 numarul de cursanti a fost de 1.200, in scadere cu 70%, fata de perioada similara a anului trecut, in care au fost 4.000 de cursanti.

"Pentru noi, cel mai bun an a fost 2007, in care am avut 7.000 de cursanti. In 2008, numarul acestora a scazut cu 14%, la 6.000. In semestrul intai din 2009 am avut 1.200 de cursanti, in scadere cu 70% fata de perioada similara a lui 2008", a mai precizat directorul general al scolii auto Teo.

Acesta a mai precizat ca in conditiile economice actuale si in momentul in care activitatea instructorilor auto independenti nu este reglementata nu poate face estimari cu privire la activitatea scolii sale in semestrul doi din acest an.

"Imi este greu sa fac estimari pentru anul 2009, dar s-ar putea tripla actualul numar de cursanti in cazul in care instructorii auto vor fi obligati prin lege sa-si plateasca darile la stat ca si noi, scolile auto, si am fi pe picior de egalitate", a mai spus Marius Teodorescu.

Acesta considera ca lansarea propriului site de Internet a adus in mod constant clienti.

"In fiecare zi lucratoare, am avut cel putin doi-trei clienti care ne-au consultat pe Internet si au ales scoala noastra. Banii investiti in acest site au fost singurii care si-au dovedit eficienta", a mai spus directorul general al scolii auto Teo, care detine, in acelasi timp, si functia de vicepresedinte al Federatiei Nationale a Scolilor de Soferi din Romania.

Directorul general al Autogeneral SA, Mircea Ilie Grigore, a constatat ca scaderea numarului de cursanti s-a acutizat in lunile aprilie si mai si se teme ca trendul descendent va continua si in semestrul doi.

"Scaderea dramatica am constatat-o in lunile aprilie si mai, dupa ce in ianuarie si februarie consider ca s-a mers din inertia anului 2008. Temerea mea este ca in semestrul doi scaderea se va accentua pe fondul crizei economice, care se adauga cauzelor de pe plan intern, si anume pirateria in domeniu, care nu mi-am imaginat ca poate fi la un nivel atat de mare, si scaderea demografica accentuata dupa 1990", a declarat directorul general al Autogeneral SA.

Conform lui Mircea Ilie Grigore, scaderea inregistrata de compania sa in ceea ce priveste numarul de cursanti se cifreaza la aproximativ 50%.

"Cat a fost cerere in domeniul auto, afacerea a mers bine, existand o crestere de la an la an. Intre 2001 si 2008 am avut chiar mai multi cursanti pentru categoriile C si E decat pentru B. Anul 2007 a fost cel mai bun pentru noi, cu aproximativ 7.000 de cursanti, aproape acelasi numar avand si in 2008. In primul semestru din acest an am inregistrat doar 1.700 de cursanti, in scadere cu 50% fata de aceeasi perioada din 2008. Nu se mai poate face estimare asupra numarului de clienti pe care-i vom avea pana la finele anului, iar despre profit nu se mai poate vorbi din aceasta activitate", a declarat directorul general al Autogeneral SA, Mircea Ilie Grigore.

Si la scoala auto Biditrans numarul de cursanti este in scadere, iar directorul general Gheorghe Bidina considera, la fel ca si omologii lui de la Teo si Autogeneral, ca pirateria in domeniu, criza economica si scaderea demografica din 1990 sunt trendului descendent al afacerii.