Producatorul francez de anvelope Michelin a afisat o pierdere sub estimari in prima jumatate a anului si a anuntat ca, desi stocurile industriale revin la un nivel mai normal, este prea devreme pentru a putea vorbi de o redresare a pietei, relateaza Reuters.
Grupul a anuntat ca are ca obiectiv generarea unui aflux pozitiv de capital in al doilea semestru, dupa ce a obtinut 575 milioane in primele sase luni ale anului.

Grupul a afisat o pierdere neta de 119 milioane euro in primul semestru, in contextul in care analistii consultati de Reuters prevedeau, in medie, o pierdere de 255 milioane euro, si fata de pierderea de 430 milioane euro din aceeasi perioada a anului trecut. Michelin a anuntat ca pierderea a fost cauzata de costurile mari de restructurare, potrivit NewsIn.

Vanzarile au scazut in prima jumatate a anului cu 13,4%, la 7,134 miliarde euro. Analistii chestionati de Reuters prevedeau, in medie, vanzari de 7,236 miliarde euro.

Grupul si-a redus in primul semestru datoria neta cu 10,7%, la 3,818 miliarde euro.

"In ceea ce priveste mediul de afaceri, stocurile au revenit acum la un nivel mai normal, insa nu pana la punctul in care sa putem vorbi de o revenire reala", a declarat directorul executiv Michelin, Michel Rollier.

Rollier a declarat in iunie ca nu prevede o revenire in piata mondiala a anvelopelor inainte de al doilea semestru din 2010.

Grupul, care a trebuit sa reduca orarul de lucru si productia, pentru a face fata scaderii vanzarilor, isi va continua eforturile in urmatoarele luni, insa "declinul preturilor materiilor prima ar trebui sa sustina marjele din al doilea semestru", a mai spus Rollier.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri