Grupul a anuntat ca are ca obiectiv generarea unui aflux pozitiv de capital in al doilea semestru, dupa ce a obtinut 575 milioane in primele sase luni ale anului.

Grupul a afisat o pierdere neta de 119 milioane euro in primul semestru, in contextul in care analistii consultati de Reuters prevedeau, in medie, o pierdere de 255 milioane euro, si fata de pierderea de 430 milioane euro din aceeasi perioada a anului trecut. Michelin a anuntat ca pierderea a fost cauzata de costurile mari de restructurare, potrivit NewsIn.

Vanzarile au scazut in prima jumatate a anului cu 13,4%, la 7,134 miliarde euro. Analistii chestionati de Reuters prevedeau, in medie, vanzari de 7,236 miliarde euro.

Grupul si-a redus in primul semestru datoria neta cu 10,7%, la 3,818 miliarde euro.

"In ceea ce priveste mediul de afaceri, stocurile au revenit acum la un nivel mai normal, insa nu pana la punctul in care sa putem vorbi de o revenire reala", a declarat directorul executiv Michelin, Michel Rollier.

Rollier a declarat in iunie ca nu prevede o revenire in piata mondiala a anvelopelor inainte de al doilea semestru din 2010.

Grupul, care a trebuit sa reduca orarul de lucru si productia, pentru a face fata scaderii vanzarilor, isi va continua eforturile in urmatoarele luni, insa "declinul preturilor materiilor prima ar trebui sa sustina marjele din al doilea semestru", a mai spus Rollier.