Construit pe platforma lui Fiat Grande Punto, Alfa Romeo MiTo reinterpreteaza unele elemente de la Alfa 8C Competizione, de la grila radiatorului la forma proiectoarelor, de la geamurile laterale pana la agresivitatea luminilor LED din spate.
Alfa Romeo MiTo a fost produs in 40.000 de unitati in 2008, iar pentru anii urmatori s-a anuntat dublarea productiei.

MiTo a fost lansat pe piata romaneasca in luna mai la un pret intre 13.990 euro cu TVA si 19.490 euro cu TVA. Modelul vine cu 5 motorizari si doua versiuni de echipare, Progression si Distinctive. Motorizarile pe benzina sunt 1,4 litri 78 CP, 120 CP sau 155 CP, iar cele diesel sunt 1,3 litri 90CP si 1,6 litri 120 CP.

Am testat modelul MiTo cu motorizarea diesel de 1,6 litri 120 CP si echiparea Distinctive, fiind varianta cea mai scumpa, 19.490 euro cu TVA.

Pe cei 200 km parcursi in oras pe modul Dynamic, MiTo 120 CP diesel a consumat 7,8 litri la 100 km intr-un stil de condus sportiv. In afara orasului, consumul a fost de 5,6 litri la 100 km. MiTo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,9 secunde si are o viteza maxima de 198 km/h.

Alfa Romeo MiTo vine cu sistemul D.N.A (Dynamic. Normal. All Weather ) o noutate absoluta in segment. DNA permite schimbarea stilului de condus, oferind 3 stiluri, 3 tipuri de comportament stradal, un raspuns diferit al motorului in functie de dorinta soferului. Selectorul de langa schimbatorul de viteze permite modificarea dinamicii vehiculului.

MiTo este foarte stabil in viraje si la viteza mare, la volanul lui nu te simti intr-o masina mica, iar motorizarea diesel de 120 CP il face foarte puternic. MiTo are circa 1.200 kg, 3 usi si 4,06 metri lungime.

Sunetul motorului, al evacuarii si felul in care se simte schimbarea vitezelor este la fel ca la orice model Alfa Romeo. MiTo este una din cele mai sportive masini de dimensiuni mici.

Ca puncte slabe, nu a fost pe placul meu cotiera care este fixa si este cam prea inalta. Plecarea de pe loc necesita putina atentie, la MiTo diesel se opreste cam repede motorul daca nu accelerezi suficient.

Materialele folosite la interior sunt moi, placute la atingere. Combinatia de doua culori in interior, in cazul modelului de test rosu si negru, arata foarte interesant, te simti intr-o masina sportiva.

Noul Alfa Romeo MiTo are in standard aer conditionat, radio cd mp3, comenzi volan, sistemul de stabilitate VDC. Modelul are 5 stele la EuroNCAP, 7 airbag-uri si ESP in standard.

Alfa Romeo va introduce in septembrie tehnologia MultiAir, dezvoltata de Fiat Powertrain Technologies, pe modelele MiTo 1.4 Turbo benzina. In Romania, tehnologia MultiAir va fi disponibila pe Alfa Romeo MiTo la sfarsitul lui 2009 - inceputul lui 2010. Din luna septembrie, odata cu debutul MultiAir, va fi disponibil pe Alfa Romeo MiTo si noul sistem Start&Stop.

Importatorul Alfa Romeo in Romania, AutoItalia Group, estimeaza pentru anul acesta comercializarea a 50 de unitati MiTo. Compania va aduce in a doua jumatate a anului viitor MiTo GTA care va avea un motor dezvoltat de Fiat de 1,8 litri 240 CP.

Mai multe informatii despre Alfa Romeo MiTo sunt disponibile aici.

Detalii tehnice

Alfa Romeo MiTo
1.6 diesel

Cutie de viteze: manuala 6 trepte

Putere maxima: 120 CP

Cuplu maxim: 320 Nm/ 1.750 rpm

Viteza maxima: 198 km/h

Acceleratie (0-100 km/h): 9,9 s

Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): -/ -/ 4,6

Masa proprie: 1.200 kg

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri