Principiile acestei operatiuni, ce este limitata la statul California pana la data de 8 septembrie, au fost anuntate de GM la iesirea oficiala din faliment, pe 11 iulie.

O pagina de internet speciala, www.gm.ebay.com , va permite consumatorilor sa consulte pe internet ofertele retelei californiene de 225 de reprezentante GM, insumand peste 20.000 autovehicule, anunta NewsIn.

Pagina va permite navigatorilor "sa puna intrebari, sa negocieze preturile si sa puna la punct un sistem de finantare si de plati pentru un nou vehicul dintre modelele aparute in 2008, 2009 si 2010 ", a explicat GM.

Clientii vor avea la dispozitie mai multe optiuni legate de plati, intre cumpararea pe loc, la un pret stabilit, si posibilitatea negocierii unei oferte mai avantajoase cu dealerii.

Dupa ce a iesit din faliment, GM se concentreaza pe patru marci principale - Buick, Cadillac, Chevrolet si GMC.

Fondata in 1908, GM a ajuns sa domine industria auto din Statele Unite, dar si la nivel mondial, sub conducerea directorului executiv Alfred Sloan, a carei promisiune a fost ca GM "va furniza o masina pentru orice buzunar si orice scop".

Pana la mijlocul anilor '50, culmea succesului GM, compania avea aproximativ 514.000 de angajati, producea aproximativ 50% din masinile noi de pe piata americana, iar vanzarile erau de doua ori mai mari decat cele ale Standard Oil, cea de-a doua corporatie din lume.