Modelul "Trabant nT" sau "noul Trabi", urmas al automobilului cunoscut in randul germanilor din RDG drept Trabi, urmeaza a fi prezentat la data de 17 septembrie de catre producator, grupul IndiKar, in asociere cu fabricantul bavarez de automobile miniaturale Herpa.

Pastrand forma inaintasului sau, "noul Trabi" urmeaza in schimb sa fie un automobil electric, mult mai ecologic, echipat cu panouri solare, destinat in principal rutelor scurte si traficului de oras, a precizat patronul IndiKar, Ronald Gerschewski, pentru presa din Saxa, unde are sediul compania ce a produs primul Trabant, in 1957.

Dupa succesul inregistrat de modelul sau de dimensiuni reduse, vandut in sute de mii de exemplare, Herpa, care a achizitionat marca Trabant dupa prabusirea Zidului Berlinului, a decis sa ofere o noua sansa legendarului autoturism german.

Dintre 11.500 persoane chestionate intr-un sondaj, 93% au sustinut ideea crearii unui Trabant modern si multi s-au declarat dispusi sa il achizitioneze, afirma IndiKar.

Astazi, vechile modele Trabant aproape ca au disparut din circulatie.

Fabricat pentru prima data in 1957, la Zwickau, Trabantul a mai fost produs pentru inca doi ani de la prabusirea Zidului Berlinului, pana in 1991.