La lansare, oferta de motoare in patru cilindrii cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 cp cu emisii CO2 de doar 139g/km si un motor turbo pe benzina de 2.0 litri furnizand 220 cp. Varful de gama de 2.8 litri V6 turbo capabil a genera 300 cp si un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD.

La scurt timp dupa lansare, se va mai introduce un motor micut de 1,6 litri turbo benzina capabil a furniza 180 cp si un motor de 2.0 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate trasmisiile sunt cu sase trepte.

Sistemul de tractiune pe toate rotile Saab XWD, deja disponibil pe Saab 9-3, este oferit la lansare cu motorizarile turbo de 2.0 litri benzina, BioPower si 2,8V6. Disponibil intregii game este sasiul cu control adaptiv cu posibilitatea selectarii setarilor pentru sofer prin Saab DriveSense, sistemul de iluminare adaptiva Bi-Xenon Smart Beam si un tempomat adaptiv. Exista in plan doua variante de suspensii, adaptate direct din uzina la puterea motorului instalat si ambele disponibile cu setari pentru sasiu sport.

Stilizarea frontala este inspirata de conceptul Aero X. Partea frontala a noului 9-5 este definita de o grila adanca flancata de unitati optice curbate, “inghetate”. Suprafata vitrata este prezentata ca o unitate curbata unitara, parbrizul mascat si pilonii laterali dand cabinei semnatura specifica unui cockpit Saab. Pentru ochii specialistului, proportiile parbrizului si ale plafonului tradeaza reminiscente ale clasicului model de succes 900.

Caracterul dinamic al masinii este intarit de linia descendenta a tavanului care culmineaza cu puternicii stalpi posteriori alungiti ce sustin luneta. Energia latenta este dirijata de aparatoarele posterioare subtil inaltate deasupra rotilor. Sub linia lina, neteda a portbagajului se afla o fasie de iluminare “ice-block” marca Saab, ce imbraca intreaga latime a masinii.

Proportiile noului 9-5 extind silueta traditionalului sedan in trei volume, reusind totusi sa evite cliseul de coupé rapid cu patru usi.

Afisajul soferului, incluzand si afisajul optional Pilot HUD de pe parbriz sunt predominant iluminate intr-un verde marca Saab. Pornirea masinii, acum printr-un buton start/stop, ramane pozitionata intre scaunele fata, langa schimbatorul de viteza.

Matricea trasaturilor high-tech din oferta contin un head-up display inspirat din aviatie (Pilot HUD); iluminare adaptiva (Bi-Xenon Smart Beam); tempomat adaptiv; sasiu adaptiv Saab DriveSense cu control al amortizarii in timp real; deschidere portiere si pornire masina fara cheie; aer conditionat controlabil pe trei zone; asistenta dinamica la parcare si Saab XWD cu unitate eLSD, leaderul industriei in sisteme de tractiune pe toate rotile.

Optiunile Infotainment includ un sistem audio surround varf de gama de la Harman/Kardon si un sistem de navigatie cu ecran de 20cm, cu harddisk pentru harti si 10Gb de fisiere cu muzica. Consola centrala larga ofera spatii de depozitare si conectori USB si Aux pentru diferite dispozitive portabile pe langa o sursa de curent de 12V.

Pasagerii din spate pot controla independent sistemul audio sau pot urmari un DVD. Sistemul de divertisment din spate include controale pentru partea audio si ecrane LCD rabatabile instalate in spatele scaunelor din fata. Casti cu cablu si wireless sunt oferite pentru ascultare si vizionare. Sistemul mai include si doua guri de ventilare si un modul de control al temperaturii independent pentru pasagerii din spate, suplimentar fata de sistemul de aer conditionat dual din fata.

Sedanul 9-5 definit si echipat de Saab pentru a concura in segmentul premium, reprezinta cel mai avansat model din punct de vedere tehnologic produs de companie pana in prezent. Va fi produs in uzina de casa a Saab-ului, in Trollhättan, unde a fost conceput si dezvoltat.

Disponibil in versiunile Linear, Vector sau Aero, noul 9-5 anunta startul unei noi ere pentru Saab.