Centurile de siguranta gonflabile Ford vor debuta pe urmatoarea generatie Ford Explorer, care intra in productie anul viitor. Ford urmareste sa implementeze aceasta tehnologie pe toate modelele gamei.

Senzorii de siguranta ai vehiculului determina instant severitatea coliziunii si actioneaza air bag-ul interior al centurii de siguranta, chiar inainte ca air bag-urile frontale sa se declanseze. Air bag-ul tubular al fiecarei centuri este actionat de gaz rece comprimat, care provine dintr-un cilindru special proiectat, dispus sub scaune.

Utilizarea aerului rece comprimat in locul uzualei reactii chimice pe baza de caldura – folosita la sistemele air bag – inseamna ca aceste centuri de siguranta nu prezinta o temperatura mai ridicata decat cea ambientala, care sa deranjeze purtatorul.
Noul sistem a fost proiectat pentru a reduce vatamarile la nivelul capului, gatului si pieptului in caz de accident. Aceste leziuni sunt predominante in cazul pasagerilor din spate, datorita absentei sistemelor air bag pentru locurile in cauza si datorita faptului ca deseori ocupantii acestor locuri sunt copii sau persoane varstnice.

„Tehnologia Ford privind centurile de siguranta gonflabile va spori protectia pentru pasagerii de toate varstele ce calatoresc pe locurile din spate ale autovehiculelor, dar mai ales pentru pasagerii copii, care sunt mult mai vulnerabili in caz de accident,” a declarat Sue Cischke, vicepresedinte al grupului Ford pe parte de inginerie de siguranta si protectia mediului.
Centura de siguranta gonflabila este proiectata sa se declanseze peste trunchiul si umarul ocupantului in 40 de milisecunde, in caz de accident.

In cadrul studiului realizat de catre Ford, peste 90% din persoanele care au testat centurile de siguranta gonflabile au considerat noua tehnologie ca fiind mai confortabila decat centura de siguranta conventionala si mai fina la atingere.