In ianuarie, Ssangyong Motor Co. a cerut sa fie pusa sub incidenta legilor sud-coreene care se aplica institutiilor falimentare, punand capat administrarii de patru ani a grupului chinez Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC).

Producatorul auto se confrunta la inceputul anului cu "o criza serioasa de lichiditati", dupa ce grupul SAIC, guvernul din Coreea de Sud si creditorii nu au ajuns la un consens in ceea ce priveste un plan de salvare.

In septembrie, Ssangyong trebuia sa prezinte crossoverul C200 la Salonul Auto de la Frankfurt.

Ssangyong a cautat tot anul solutii pentru a scapa de datorii. Firma va implementa timp de 3 ani un program pentru a redeveni profitabila si va cauta fonduri pentru finantarea modelului C200.

Compania Ssangyong a afisat pierderi in patru trimestre consecutiv, din cauza crererii reduse pentru automobile tip SUV, ce echivaleaza cu aproximativ jumatate din venituri. Compania a raportat o scadere cu 30% a vanzarilor in 2008.

Ssangyong avea nevoie in ianuarie de 600 miliarde woni (451 milioane dolari) in finante noi pentru a continua activitatea, potrivit Korea Development Bank, cel mai mare creditor al sau. Grupul trebuia sa ramburseze pana in aprilie 150 miliarde woni. Ssangyong a avut datorii catre Korea Development Bank de aproximativ 240 miliarde woni.

In Romania, Ssangyong este prezent prin importatorul AutoItalia, care detine si marcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si Segway.