La finalul primului sezon al Trofeului Andros, echipa Dacia a obtinut trei victorii si locul al II-lea in clasamentul general pentru Alain Prost.

Pilotul francez considera ca prin prezenta modelului de competitie Dacia Duster in Franta, constructorul roman de automobile si-a intarit imaginea.

„Intrarea unui nou constructor a fost un lucru pozitiv atat pentru Trofeul Andros, cat si pentru sportul auto in general. A facut ca mentalitatile sa evolueze. Daca o marca e low cost nu inseamna ca nu poate da dovada de performanta si fiabilitate! Am simtit o atitudine favorabila atat din partea media, cat si din partea spectatorilor, fie ca erau pasionati de sportul auto, fie ca nu. Dacia beneficiaza de un mare capital de simpatie, intarit de aceasta intrare in competitie”, a spus Prost.

Pe primul loc s-a clasat Jean-Philippe Dayraut la volanul unei Skoda Fabia de competitie.

Clasament general final Trofeul Andros:
1. Jean-Philippe DAYRAUT 860 puncte – Skoda Fabia
2. Alain PROST 830 puncte – Dacia Duster
3. Olivier PANIS 811 puncte – Skoda Fabia
4. Bertrand BALAS 798 puncte - TOYOTA Auris
5. Jean-Baptiste DUBOURG 775 puncte - RENAULT Clio III
6. Franck LAGORCE 772 puncte - RENAULT Clio III
7. Didier THORAL 761 puncte - TOYOTA Auris
8. Benjamin RIVIERE 752 puncte - FIAT Stilo
9. Pierre LLORACH 729 puncte - B.M.W. Série 1
10. Olivier PERNAUT 697 puncte - B.M.W. Série 1



Dacia Duster de competitie
Modelul Duster de competitie are caroseria din fibra de sticla, un sasiu tubular si un motor V6 3 litri 24v al Aliantei Renault Nissan. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze are 6 trepte.

Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.

Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare, amortizoare cu o cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile si diferential cu alunecare limitata.

In plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.