Compania a anuntat, dupa inchiderea sedintei bursiere din Tokyo, ca rezultatul bun obtinut in al treilea trimestru fiscal (octombrie - decembrie) a fost sustinut de politica agresiva de taiere a costurilor, care a compensat intarirea yenului si afacerile slabe din Europa si America de Nord.

Profitul de 74,19 yeni pe actiune a depasit cu mult estimarile analistilor chestionati de Reuters, care anticipau un rezultat de 73,5 miliarde de yeni. In perioada similara din 2008, Honda raportase un profit net de 20,2 miliarde yeni, sau 11,16 yeni pe actiune, potrivit NewsIn.

Pe de alta parte, veniturile operationale au scazut de la 2.530 mii de miliarde yeni, la 2.240 mii de miliarde yeni, principala cauza a acestui declin fiind efectele nefavorabile ale cursului de schimb si contractia vanzarilor in industria auto.

Vanzarile Honda au scazut in 2009 la nivel mondial cu 2,8%, fata de anul precedent, cu toate ca in pietele din China si India au fost inregistrate cresteri, iar in piata locala (Japonia) vanzarile au avansat cu 31%, in primul rand datorita succesului de care s-au bucurat modelele Insight, Fit si Step WGN, dar si datorita scutirilor de taxe de care au beneficiat automobilele eficiente energetic.

Totusi, Honda mentioneaza ca vanzarile slabe din America de Nord si Europa au cantarit cel mai mult la declinul general al vanzarilor.