Totusi, China nu a reusit sa obtina un termen pentru acordarea statututului de economie de piata, care i-ar asigura o mai mare protectie a industriei fata de taxele antidumping. Mandelson a cerut Chinei sa-si deschida pietele pentru exporturile europene si sa combata activitatile de falsificare a produselor, prin protejarea mai eficienta a drepturilor intelectuale. In replica, Bo a cerut autoritatilor europene sa dea o sansa exporturilor chinezesti. Dupa un an dominat de conflicte privind cresterea exponentiala a exporturilor de textile ale Chinei, care au generat impunerea unor cote in privinta a zece articole vestimentare, Mandelson a spus ca problema nu a fost abordata in cursul convorbirilor.
In schimb au fost luate in discutie tarifele ridicate aplicate de China componentelor auto produse de companiile europene, despre care Executivul UE considera ca reprezinta o problema importanta pentru producatori. Mandelson a sustinut ca producatorii europeni care opereaza in China, precum Volkswagen, Peugeot si Fiat, nu trebuie sa "fie victime ale unor conditii artificiale sau restrictii".
La randul sau, Bo a spus ca discutiile asupra producatorilor de automobile au fost cordiale, adaugand ca orice vizitator din China poate vedea ca majoritatea masinilor sunt straine, in special germane.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: