Multi ar putea sa zambeasca citind acest titlu, insa alegerea masinii potrivite nu este chiar atat de simpla, cum ar putea parea la prima vedere. Multi vor spune ca li se potriveste orice masina, dar acesta ramane un deziderat greu de atins.

Nu numai pretul este un criteriu. Poate ca masina se incadreaza in pret, dar nu ni se potriveste forma caroseriei. Sau poate gabaritul depaseste aptitudinile de sofer. Nici culoarea nu este tocmai potrivita. Parca dieselul era mai bun. Nici reviziile nu sunt de neglijat. Astept cam mult prentu piese. Prea putin service-uri in tara.

Sunt probleme pe care cei care isi doresc sa isi cumpere o masina si le pun. Unii si le pun tardiv, dupa cumpararea masinii.

Trebuie sa stabilim de la inceput ca nu ne punem in plan sa facem apologia unei anumite marci, producator, tip de motor, caroserie, combustibil, pret sau culoare.

Ce masina ni se potriveste?

Sa schitam portretul-robot al masinii "perfecte":

1. Pret sustenabil. Este foarte "valoroasa" o masina care nu ne lasa faliti inca de la cumparare. Daca pretul este prea mare si rivalizeaza cu cumpararea unei locuinte, de exemplu, este de preferat o masina cu un pret mai pamantean. Este adevarat ca fiecare face ce vrea cu banii lui, insa masina ramane cea mai proasta investitie, care se devalorizeaza inca de la iesirea pe poarta dealerului. Avem multi romani cu masini noi, foarte scumpe, dar care stau in chirie in apartamente din cartiere rau-famate.

2. Garantie cat mai mare. Este nevoie. Garantia masinii ramane un criteriu esential, in ciuda laudei producatorilor care sustin ca masinile lor nu se strica.

Citeste si:

3. Piese de schimb ieftine, revizii ieftine si mai ales rare. Poate ca masina nu a costat mult, dar ce ne facem cu reviziile scumpe si prea dese? Parca simiti deja cum platiti masina din nou din revizii. Nu este o afacere buna.

4. Consum mic. Nu trebuie sa alergati dupa recorduri de consum de carburant, insa o masina modesta, cu un motor neperformant dar gurmand este iarasi o investitie proasta.

5. Caroserie polivalenta. Descoperiti ca aveti ceva de transportat si minunata masina noua are niste forme care nu permit incarcarea obiectelor voluminoase, are o deschidere ingusta a portbagajului sau pur si simplu este prea mica. Nu are nici bancheta rabatabila, iar portbagajaul arata ca o cutie de biscuiti. Ce concluzie tragem? Proasta alegere.

6. Culoare "necontroversata", usor de intretinut, de revopsit si de revandut. Poate parea un detaliu, insa culoarea masinii este esentiala. O culoare usor de murdarit va scoate din minti si va face abonat la spalatorie. O culoare "controversata" creeaza o imagine ciudata in ochii celorlalti si nu veti reusi sa o revindeti. La fel, o culoare care este greu de nimerit la revopsire (si sunt multe) trebuie evitata, pentru ca veti avea o masina gen sorcova-vesela.

7. Masina "populara". Aici intelegem o marca deja cunoscuta, cu retea de dealeri in tara si mai multe service-uri. Nu aveti ce cauta cu o masina "exotica" pentru care exista un singur service in toata tara, un stoc de piese de schimb format din becuri si stergatoare si un depozit aflat pe undeva prin cealalta parte a Globului.

8. Accesorii aftermarket. Poate parea iarasi un detaliu, insa veti simti o frustrare puternica in momentul in care doriti un accesoriu pentru masina si vedeti ca sunt prea putini producatori aftermarket care se incumeta sa existe pe piata. La fel si in cazul unei baterii auto care nu se potriveste decat de la producatorul original, un CD-player auto numai original, etc.

9. Nu in ultimul rand, usor de parcat. Credeti ca nu conteaza daca masina incape in garaj sau ii zgariati mereu barile de protectie? La serviciu o parcati intre doi plopi la milimetru, in fata casei aveti un loc de parcare pentru care masina trebuie sa aiba oglinzile retractate, rotile perfect drepte si eventual sa coborati prin trapa. Iarasi: o investitie proasta.

Am schitat portretul-robot al masinii perfecte. Il rog pe cel care a recunoscut-o sa ma anunte si pe mine.