Compania Ford a chemat in judecata Directia Regionala pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova, dar si Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), Directia Tehnici de Vamuire si Control Vamal din cadrul ANV, scrie NewsIn.

Taxele vamale in valoare de circa 11 milioane de lei (aproximativ 3,5 milioane de dolari) au fost achitate de Ford Romania pe baza unor contracte semnate in 2007, de fosta conducere DAEWOO Craiova.

“Aceste contracte sunt incheiate in 2007 de firma DAEWOO Craiova. Suma de 3,5 milioane dolari este cea solicitata de Ford Romania pentru ca, intrucat nu exista o decizie de restituire, directia nu a verificat calculele facute de reprezentantii acestei firme. Este vorba de cuantumul taxelor pe care societatea le-a achitat la momentul importului cutiilor de viteza din Coreea, urmand ca acestea sa ajunga in Uzbekistan, Egipt si Ucraina. Cei de la Ford stiau de existenta acestor contracte pentru ca DAEWOO a fost auditata si, odata cu preluarea societatii, acestea au insusite de Ford”, a declarat Stefan Belea – consilier superior in cadrul Directiei Regionale pentru Accize si Operatiuni Vamale Craiova.

Reprezentantul directiei mai sustine ca, dupa preluarea fabricii de automobile de la Craiova, cei de la Ford Romania au solicitat o autorizatie cu efect retroactiv care nu le-a fost acordata din motive de neglijenta.

Operatiunile pentru care Ford solicita restituirea taxelor vamale s-au desfasurat in perioada 13.12.2007- 13.12.2008, iar cererea drepturilor vamale a celor de la Ford a fost depusa pe 29.11.2009, a mai spus Belea.

“Ei au solicitat o autorizatie cu efect retroactiv pentru regimuri vamale cu impact, iar ANV le-a dat un raspuns pe 4.02.2010. Potrivit Regulamentului de Aplicare a Codului Vamal European, Ford avea dreptul sa ceara regim vamal de import temporar pentru perfectionare activa in interval de un an. Daca cereau la timp, li se acordau scutirile de taxe vamale fara nici un fel de probleme. Autorizatia cu efect retroactiv pentru regimuri vamale cu impact economic – perfectionare activa, insa, nu li s-a acordat pe motiv ca firma Ford a dat dovada de neglijenta. Aceasta autorizatie trebuia solicitata ori la momentul in care Ford a preluat Daewoo, ori inca la momentul semnarii contractului, in 2007”, a mai declarat Stefan Belea.

Primul termen al procesului va avea loc pe 8 aprilie, la Tribunalul Dolj.