„Vrem o largire teritoriala a retelei Bosch Service pentru a o face o alternativa la celelalte concepte existente in piata pentru clientii care folosesc masini noi. Vom targeta in special flotele de dimensiuni medii si mari”, a declarat Alexandru Eftimiu, director regional de vanzari, Divizia Automotive Aftermarket, Robert Bosch SRL.

Cifra de afaceri a diviziei Bosch Automotive Aftermarket a cunoscut o diminuare in 2009, insa in prezent are o crestere de doua cifre, existand posibilitatea ca in 2011 sa ajunga din nou la nivelul din 2008.

„Chiar daca 2009 a insemnat o diminuare a cifrei de afaceri a diviziei Bosch Automotive Aftermarket, inceputul anului 2010 a adus o crestere a vanzarilor in aproape toate domeniile de activitate aferente acestui segment. Daca se mentine ritmul de crestere din acest moment de doua cifre, avem perspectiva ca in 2011 sa ajungem la nivelul din 2008, care a fost cel mai de succes an pentru Bosch Automotive Aftermarket”, a spus Eftimiu.

Compania spune ca se simte o revigorare a segmentului de diagnoza auto pentru atelierele de service si ca interesul pentru serviciile sale este in crestere. Bosch este in Romania singurul furnizor de echipamente de diagnoza.

In a doua jumatate a anului 2010 Bosch va lansa noi produse. Anul trecut si in primele 5 luni compania a lansat testul de diagnoza KTS 340, a introdus in Romania noi standuri de franare, noi echipamente pentru geometria rotilor, pentru repararea injectoarelor common-rail Bosch, precum si aparate noi pentru baterii auto.

In urma cu 10 ani Bosch a initiat proiectul eXchange, piese si componente auto reconditionate.

Piesele remanufacturate sunt in medie cu 25% mai ieftine decat aceleasi produse noi, fiind o solutie economica.

Referitor la Bosch eXchange , Eftimiu a spus ca „este un program prin care sunt furnizate repere sau agregate. In 2010, avem 27 de grupe de produse care cuprind 9.000 de articole. Aceste componente reconditionate nu sunt dependente de costul materiilor prime, fiind vorba de o reconditionare. De asemenea, efectele asupra mediului sunt minimizate, vom economisi 25 de mii de tone de dioxid de carbon care altfel ar fi fost eliminate in atmosfera prin producerea acestor componente noi”.

Bosch Service a aparut in 1921 in Hamburg si are in prezent 14.577 de service-uri in intreaga lume in care sunt reparate 175.000 de autoturisme zilnic. Compania are peste 180.000 de angajati si a realizat o cifra de afaceri de peste 5 miliarde de euro in 2009.