In primul semestru 2010, vanzarile Grupului la nivel mondial si cota de piata au crescut, Grupul pastrandu-si elanul dobandit in a doua parte a anului 2009. Cota de piata creste pe 12 din cele 15 piete principale ale Grupului.

Toate marcile au contribuit la imbunatatirea vanzarilor Grupului: marca Renault creste cu 19,9%, Dacia cu 18,2% si Renault Samsung Motors cu 61,0%.

Pe piata VP+VU, vanzarile la nivel mondial ale Grupului Renault au crescut cu 21,6% in primul semestru 2010, ajungand la 1 347 169 vehicule vandute. Cota de piata e de 3,9%, in crestere cu 0,2 puncte. Pe piata VP, Grupul Renault inregistreaza un volum de vanzari in crestere cu 22,2%, la 1 186 387 vehicule vandute (in conditiile in care piata la nivel mondial a fost in crestere cu 15,2%), cota de piata fiind de 4,5%, cu + 0,3 puncte.

Pentru primul semestru 2010, evenimentele de referinta au fost lansarile de produse noi pentru toate marcile Grupului: pentru Renault pe piata VP – Noul Mégane Coupé-Cabriolet si Fluence, pe piata VU – Noul Master; pentru Dacia – Duster si pentru Renault Samsung Motors – SM5.

Primele 15 piete reprezinta aproximativ 85% din vanzarile Grupului. La sfarsitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 piete, 12 afiseaza progrese semnificative ale cotei de piata, iar 3 sunt in scadere.

Regiunea Europa (inclusiv Franta): vanzarile Grupului pentru VP+VU cresc cu 21,6% pe o piata in crestere cu 1,5%, cota de piata atinge 10,8% in crestere cu 1,8 puncte.

VP: Pe o piata in crestere cu 0,9%, vanzarile Grupului Renault cresc cu 21,7%, iar cota de piata cu 10,2% (+1,8 puncte). Marca Renault obtine a doua pozitie in Europa, in principal datorita succesului familiei Mégane si modelului Clio. Vanzarile marcii Dacia cresc in Europa Occidentala cu 27% (116 096 unitati), atingand o cota de piata de 1,6% (+ 0,3 puncte).
Avand in vedere ca in majoritatea tarilor au incetat programele de reinnoire a parcului auto, mixul de modele vandute se largeste. Volumul vanzarilor Renault pe segmentul economic/inferior a scazut cu 4,9% in comparatie cu 2009, dar volumul pentru segmentul mediu inferior a crescut cu 15,8%.

VU: Pe o piata in crestere cu 7,7%, vanzarile Grupului Renault au crescut cu 21,0%, iar cota de piata cu 16,6% (+1,8 puncte). In Europa Occidentala, Renault ramane pe prima pozitie, cu o cota de piata de 15,7%. Oferind o gama de vehicule utilitare complementare gamei de VU de la Renault, marca Dacia castiga 0,3 puncte cota de piata, cu vanzari in crestere cu 70,0%.

Produse in Europa:
Twingo II s-a vandut in 89 385 unitati (+4%) in 6 luni: pe locul 3 pe segmentul sau. Familia Mégane este pe locul 2 in segmentul sau in Europa cu 256 146 unitati vandute (+41%) Sandero este pe locul 9 in segmentul sau in Europa cu 86 176 unitati vandute, in crestere cu 45%.
Duster, lansat in martie, se bucura de un adevarat succes, cu aproape 35 500 de comenzi preluate la sfarsitul lui iunie.

Perspective comerciale pentru a doua jumatate a anului 2010

In semestrul al doilea compania se asteapta la evolutii divergente intre Europa si restul lumii. „In Europa, piata ar trebui sa-si continue tendinta descendenta, care a inceput din luna aprilie, odata cu incheierea programelor de tip Rabla si consolidarea planurilor de austeritate in mai multe tari. In tarile din afara Europei, piata auto ar trebui sa creasca in continuare datorita unui context economic mai favorabil.
Grupul estimeaza o piata mondiala 2010 in crestere cu aproximativ 8% fata de 2009, in ciuda unei piete europene in scadere cu 7% pana la 9% fata de anul trecut”, spun oficialii grupului.