Pentru a putea circula anul viitor cu o masina din categoria Loganului, soferul trebuie sa cheltuie mai mult de 3 milioane de lei pentru toate obligatiile, adica taxa locala, rovinieta si RCA. In plus, mai vin peste 20 de milioane de lei, taxe aplicate carburantilor.
Pentru o masina de 1.500 de centimetri cubi, taxa locala pe anul viitor va fi de 560.000 de lei vechi.

Potrivit proiectului de Cod fiscal, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 de centimetri cubi sau fractiune din aceasta capacitate.

Pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica de pina la 2.000 de centimetri cubi inclusiv, urmeaza sa se plateasca 70.000 de lei la fiecare 200 de centimetri cubi.

Ce trece de 2.000 de centimetri, fie si cu un centimetru cub, se impoziteaza cu 600.000 de lei vechi pe fractiune, iar peste 3.000 de centimetri cubi - cu un milion de lei.

Ideea Codului este de a se taxa luxul, insa Finantele pierd din vedere ca majoritatea masinilor diesel au 2.000 de centimetri cubi, iar proprietarii lor se vad nevoiti sa plateasca o taxa de 6 milioane de lei vechi, doar pentru ca au vrut sa reduca sumele date pe carburanti. Oricum, in ultima jumatate de an, lucrurile s-au schimbat de asa maniera, incit motorina a ajuns sa fie mai scumpa decit benzina.

O si mai mare problema vor avea posesorii de masini ARO, ale caror motoare depasesc in unele cazuri 3.000 de centimetri cubi. Fara a fi o masina de lux, taxa pe ARO ar putea ajunge anul viitor la peste 15 milioane de lei vechi. Impozitul pe mijlocul de transport se plateste anual, in doua rate egale, pina la datele de 31 martie si 30 septembrie.

Rovinieta, de la 24 la 16,8 euro

Vom plati rovinieta si in 2006 si o vom mai face pina in 2008.

Rovinieta este o taxa care permite utilizarea retelei de drumuri. Ea variaza in functie de cit de poluanta este masina.

Astfel, pentru autoturismele non-Euro, rovinieta va costa 24 de euro, pentru Euro I - 21 de euro, iar pentru automobilele care respecta normele de poluare Euro II va costa 16,8 euro, avind o valabilitate de 12 luni.

Benzina alimenteaza statul

La o medie de 12.000 de kilometri parcursi pe an, la un consum mediu de benzina 7%, proprietarul plateste aproape 350 de euro pe an pe accize.

Toate taxele incluse de pretul litrului de benzina reprezinta aproximativ 70%. Astfel ca, in conditiile date, vom plati statului 20,5 milioane de lei pe an. In plus, acciza la GPL va creste cu 6 euro in 2006.

Diferente mari la RCA

In 2006 vor exista, spre deosebire de anii trecuti, diferente mari la RCA, in functie de firma de asigurari pe care am ales-o. Astfel, la o masina cu o capacitate cilindrica sub 1.200 cmc, RCA variaza intre 1,3 milioane de lei si 1,8 milioane de lei. La autovehiculele cu motoare intre 1.201 si 1.400 cmc, RCA ne poate costa 1,5 milioane sau doua milioane de lei, iar la cele de peste 1.401, putem plati de la 1,7 milioane pina la 2,3 milioane de lei. Masinile peste 2.000 cmc ne costa, in ceea ce priveste asigurarea obligatorie auto, intre 3,1 milioane si 4,1 milioane de lei. Deci o diferenta de 30%, peste 100 de lei in plus. Asa ca este bine sa fim atenti la ce companie ne asiguram.

In plus, daca in acest an am facut RCA-ul la o anumita firma si la anul vom fi obligati sa ne asiguram la aceeasi societate, daca nu am anuntat compania de asigurari cu 30 de zile inainte de expirarea politei. Trebuie spus ca inca din 2005 soferii ar fi trebuit sa fie obligati sa-si faca asigurarea la aceeasi companie, dar Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a decis suspendarea acestei masuri pina in primavara lui 2006, deoarece inca nu are gata baza de date. Indicat ar fi ca in acest an sa faceti asigurarea pe un an si nu pe sase luni, pentru ca din vara intra in vigoare experimental si sistemul bonus-malus, iar daca ati avut accidente in ultimii ani, veti fi obligat sa platiti un RCA mai mare. Asta deoarece prezentati un risc mai mare pentru respectiva firma de asigurari.

CASCO, intre 34 si 1.700 de euro

Cum parcul de masini s-a schimbat, este normal ca si valoarea primei platite pentru CASCO sa fie diferita. Spre exemplu, daca la o masina de 1.000 de euro se platesc pentru CASCO 34 de euro, la una de 3.000 de euro prima ajunge la 102 euro. Daca ne-am luat Logan de 7.000 de euro vom plati pentru CASCO 238 de euro, iar daca Loganul este de 8.000 de euro, trebuie sa platim 272 de euro. La masina de 15.000 de euro, prima de asigurare Casco ne costa 510 euro, iar la una de 50.000 de euro - 1.700 de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri