DS3 este cel mai mic model al noii game Citroen, o linie de produse aparte, cu un design atragator si materiale premium.
Noul Citroen DS3 ataca segmentul in care Mini face regulile si in care Alfa MiTo sau Audi A1 incearca sa se impuna.

DS3 vine cu un design indraznet si o gama larga de elemente pentru personalizare, la fel precum Mini. Modelul afiseaza o grila fata de dimensiuni mari, cu linii verticale de LED-uri pe lateralele spoilerului, insa cel mai mult atrage atentia linia laterala.

Posibilitatile de personalizare exterioara includ plafonul, care poate fi comandat in patru culori diferite fata de restul masinii, caroseria, carcasa retrovizoarelor si jantele. La exterior, in functie de versiunea aleasa, sunt propuse 38 de combinatii de culori pentru caroserie si plafon si pana la 12 modele de jante.

Clientii DS3 pot opta pentru una dintre cele patru teme de personalizare, Urban Tribe, Vibe, Zebra si Perle.

Interiorul este foarte elegant, insa fara influente retro. Clientii pot alege modelul plansei de bord, al terminatiei schimbatorului de viteze, dar si o gama larga de culori, texturi si materiale ale elementelor de interior.

Modelul de test oferit de Citroen Romania a fost un DS3 negru cu plafonul, oglinzile si jantele albe. In echiparea Sport Chic cu un motor pe benzina de 1,6 litri 150 CP, pretul este in jur de 20.000 euro cu TVA.

Echiparea Sport Chic beneficiaza in standard de scaune fata sport, eleron sport, jante de aliaj, sistem Hifi si Connecting box.

Cu cei 150 de cai putere DS3 ajunge la 100 km/h in 7,3 secunde. Viteza maxima este de 214 km/h. Consumul extraurban in timpul testului a fost de 5,3 litri la 100 km, iar urban in jur de 10 litri.

DS3 este un model reusit, care iti ofera senzatii tari pe soselele de munte cu multe curbe, nu te face sa calci frana ci sa accelerezi, stabilitatea fiind principalul sau atuu.

Extrem de sportiv, un DS3 cu 150 CP raspunde prompt la o apasare brusca a acceleratiei si nu iti da emotii in depasiri. Interesant este ca motorul pe benzina se comporta frumos chiar si la accelerari la turatii joase, precum un diesel.

Transmisia este manuala cu sase rapoarte, bine etajata, ce produce un sunet metalic cand schimbi treptele, in stilul masinilor de curse.

Tinuta de drum a lui DS3 este rafinata, eleganta, confortabila, iar scaunele moi din piele simti ca te iau in brate.

DS3 este putin mai rigid decit C3, insa suspensiile absorb bine denivelarile si fac din acesta o masina placuta.

Modelul cu doua usi are 3,95 m lungime, 1,71 m latime si 1,46 m inaltime. Portbagajul are o capacitate de 285 litri.

DS3 dispune de 5 versiuni de motorizare, toate Euro5, doua motoare HDi dotate cu filtru de particule, dezvoltand 110 CP si 90 CP, precum si trei motoare pe benzina THP 150, VTi 120 si VTi 95.

Cel mai ieftin DS3 costa 14.790 euro cu TVA, pentru DS3 Chic 1,4 VTi 95 CP, iar cel mai scump este dieselul de 110 CP cu echiparea Sport Chic, la un pret de 20.190 euro cu TVA.

Puncte pozitive: stabilitatea pe sosea, consumul de carburant, franarea, calitatea materialelor, confortul oferit, acceleratia, insonorizarea, vizibilitatea.

Puncte negative: pretul de achizitie.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Date tehnice: Citroen DS3
Capacitate cilindrica (cmc) 1.598
Putere maxima (CP/rpm) 150/6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 240/1.400
Cutie de viteze MT6
Acceleratie 0-100 km/h (s) 7,3
Viteza maxima (km/h) 214
Consum urban/extra-urban/mediu: 9,4/5,1/6,7
Dimensiuni Lxlxh (mm) 3.948/1.715/1.558
Ampatament (mm) 2.452
Emisii de CO2 (g/km) 155
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri