Pactul va fi semnat la summitul de la Bruxelles din 6 octombrie. UE are un deficit de circa 7 miliarde de dolari in relatia cu Coreea de Sud.

UE reprezinta pentru Coreea de Sud a doua mare destinatie pentru export. "Aceasta este primul acord comercial bilateral, care va lega Europa si Asia. Este un pas mare in deschiderea pietelor din Asia pentru societatile noastre”, a declarat Steven Vanackere, vice prim-ministru al Belgiei.

Fiat se teme de Hyundai si Kia. In timp ce vanzarile Fiat pe piata europeana au scazut cu 10% in primul trimestru, livrarile Hyundai au crescut cu 10%, iar cele ale marcii Kia au urcat cu 13%.

Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), atragea atentia in urma cu cateva luni ca eliminarea taxelor de import pentru masinile sud-coreene pune in pericol industria auto europeana, implicit pe cea romaneasca.

"Ridicarea taxelor pentru masinile sud-coreene reprezinta reduceri de pret de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar in dezavantajul Dacia, care nu va putea lasa din pret", a declarat in aprilie Stroe.

Citeste si:

Stroe a precizat ca prevederile acordului avantajeaza agricultura sau industria farmaceutica, insa comertul cu masini dintre cele doua parti este si va fi inechitabil.

"Daca in 2007 Uniunea Europeana a importat 700.000 de masini sud-coreene, Coreea de Sud a cumparat doar 20.000 de masini europene", a mai spus presedintele ACAROM.

UE a importat in 2008 circa 450.000 de masini coreene si a exportat 33.000 de unitati in Coreea, unde un milion de masini noi sunt vandute anual.

Stroe a mai spus ca importul de masini sud-coreene in Romania se va dubla, dupa eliminarea taxelor pentru acestea.