Masina va ajunge in Bucuresti. Motorizarea este de 1,2 l benzina 75 CP, Euro 5, iar costul automobilului a fost de 5.740 de euro cu TVA si trei tichete Rabla.

Charles Morillo, directorul Uzinei Vehicule Dacia, prezent la eveniment a caracterizat Logan-ul ca fiind "un vehicul low-cost ce reprezinta, insa, un model de business de succes".

Pentru aceasta aniversare, Dacia ne-a invitat la un eveniment organizat la Uzina Vehicule de la Mioveni, in Montaj General, iar pana la intrarea in hala motivul vizitei a ramas secret.

Vazuta din exterior Uzina Dacia arata ca un terminal cu mai multe porti de imbarcare, am vazut cel putin 6 porti si parcari exterioare demne de un centru comercial, pentru ca la fabrica lucreaza 13.000 de oameni.

In incinta Uzinei, sunt foarte multe reguli si un mod de viata precum intr-un orasel civilizat.

Sunt treceri de pietoni, microbuze pentru angajati care au statiile lor bine stabilite si un fus orar pe care il respecta, precum si camere radar pentru masinile care depasesc viteza de 40km/h impusa de companie.

Autoturisme cu tablite lipite in geam si fara numere de inmatriculare se plimba in voie pe strazile fabricii Dacia. Liviu Ion, directorul de comunicare Dacia, ne-a spus ca aceste masini isi vor petrece viata la uzina si nu vor parasi niciodata fabrica, nu vor fi inscrise in circulatie.

Dacia isi tine angajatii la curent cu evolutia marcii, prin canalul TV intern care functioneaza de anul trecut si prin revista proprie pe care o are de 5 ani. Revista Dacia este lunara si se face intr-un numar de 18.000 de exemplare. Angajatii cu rezultate bune sunt rasplatiti cu prime si apar pe canalul Dacia TV.

Citeste si:

Din cele 1.000.000 de masini Logan produse din 2004 si pana in prezent la Mioveni, 636.200 de autoturisme sunt Logan berlina, 312.100 Logan MCV, 32.300 Logan VAN si 19.300 Logan Pick-Up.

Scurt istoric:

Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300, sub licenta R12.

Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism conceput 100% de inginerii romani, Dacia Nova.

La 2 iulie 1999 se semneaza contractul de privatizare a societatii si Dacia devine o marca a Grupului Renault.

In 2004 are loc lansarea modelului Dacia Logan in doua versiuni de motorizare: 1.4MPI si 1.6MPI. In prezent, modelul Logan are patru versiuni de caroserie (berlina, MCV, VAN si Pick-up) si sase variante de motorizare dintre care patru pe benzinã (1.2 16v, 1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.6 16v) ºi douã diesel (1.5 dCI cu 70 CP sau 1.5 dCI cu 85 CP). Gama cuprinde de asemenea douã versiuni de motorizare cu GPL.

In 2010, Dacia a lansat primul vehicul de teren, modelul Duster.

Uzina Vehicule Dacia asigura atat productia gamei de vehicule Dacia (Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up, Dacia Sandero si Dacia Duster), cat si fabricarea de piese de schimb.

In cei peste patruzeci de ani de existenta, Uzina a produs 8 modele diferite (Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Sandero si Dacia Duster) si mai mult de 3 milioane de vehicule.