Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, spune ca in strategia marcii romanesti pana in 2015 nu este inclusa productia de motoare hibride, iar masinile electrice nu au sanse pentru ca inca le lipsesc performantele celor pe carburant.
“Dacia are o strategie buna pana in 2015, insa nu include fabricarea de motoare hibride pentru ca si alea consuma petrol si in plus necesita o baterie intermediara”, a declarat Stroe.

Masinile electrice pierd lupta cu cele pe carburant din cauza performantelor reduse.

“In primul rand un consumator care s-a obisnuit cu performantele masinilor pe carburant, trebuie sa aiba de la o masina electrica cel putin aceleasi cifre, viteza de deplasare, demarajul. In plus, atata timp cat petrolul joaca o carte importanta, nu se va vrea sa fie produse masini electrice”, a precizat reprezentantul Dacia.

Printre piedicile ce stau in calea dezvoltarii pietei de masini electrice sunt infrastructura nationala care ar trebui sa fie dubla fata de cea a alimentarii cu carburanti si pretul mai mare cu cateva mii de euro fata de masinile pe carburant.

“La orice statie de benzina, supermarket, parcari publice este nevoie de o statie de alimentare pentru masinile electrice. Cine va face investitiile? Autoritatile locale? Astea trebuiesc bugetate. Un alt aspect este stimularea de catre stat a cresterii pietei de masini electrice, sa fie dati niste bani la cumparare. In prezent, masina electrica la aceleasi performante cu cea pe carburant este cu 7.000 de euro mai scumpa”, a adaugat Stroe.

Oficialul Dacia a spus ca urmatorul model al marcii romanesti il vom vedea in 2012, fiind vorba de cea de-a doua generatie Logan.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri