“Dacia are o strategie buna pana in 2015, insa nu include fabricarea de motoare hibride pentru ca si alea consuma petrol si in plus necesita o baterie intermediara”, a declarat Stroe.

Masinile electrice pierd lupta cu cele pe carburant din cauza performantelor reduse.

“In primul rand un consumator care s-a obisnuit cu performantele masinilor pe carburant, trebuie sa aiba de la o masina electrica cel putin aceleasi cifre, viteza de deplasare, demarajul. In plus, atata timp cat petrolul joaca o carte importanta, nu se va vrea sa fie produse masini electrice”, a precizat reprezentantul Dacia.

Citeste si:

Printre piedicile ce stau in calea dezvoltarii pietei de masini electrice sunt infrastructura nationala care ar trebui sa fie dubla fata de cea a alimentarii cu carburanti si pretul mai mare cu cateva mii de euro fata de masinile pe carburant.

“La orice statie de benzina, supermarket, parcari publice este nevoie de o statie de alimentare pentru masinile electrice. Cine va face investitiile? Autoritatile locale? Astea trebuiesc bugetate. Un alt aspect este stimularea de catre stat a cresterii pietei de masini electrice, sa fie dati niste bani la cumparare. In prezent, masina electrica la aceleasi performante cu cea pe carburant este cu 7.000 de euro mai scumpa”, a adaugat Stroe.

Oficialul Dacia a spus ca urmatorul model al marcii romanesti il vom vedea in 2012, fiind vorba de cea de-a doua generatie Logan.