Sectorul productiei de anvelope a inregistrat o crestere constanta in ultimii zece ani: intre 2000 si 2008, rata medie anuala de crestere a valorii a fost de 9%, iar caderea de aproximativ 10% dintre 2008 si 2009, cauzata de criza globala, a fost recuperata in 2010.

Se anticipeaza ca piata vehiculelor (autoturisme si vehicule de capacitate mica) echipate cu anvelope premium va creste cu 5,2% intre 2010 si 2015, in timp ce pentru parcul auto se prevede o crestere de 3,1%.

Veniturile din sectorul anvelopelor se bazeaza in principal pe volume care sunt afectate numai partial de ciclurile economice negative: vanzarile sunt puternic impulsionate de inlocuirile care la nivelul de ansamblu al pietei reprezinta 70% din vanzari pe segmentul de autoturisme si camioane usoare (peste 80% pe segmentul camioane) si 75% din vanzarile Pirelli.

Aceasta dinamica face ca sectorul anvelopelor sa fie mai flexibil si mai putin expus eventualelor evolutii negative ale sectorului auto si ale cererii de echipament original. Aceasta garanteaza o rentabilitate structurala sporita a sectorului: marja EBIT a principalilor zece producatori de anvelope este estimata la 7,3% pentru 2010, fata de 5,7% in cazul primilor zece fabricanti de piese auto si 4,3% pentru primii zece constructori de autoturisme. De asemenea, sectorul anvelopelor este mai putin afectat de instabilitatea costurilor materiilor prime.

Cu o valoare estimata de Interbrand la aproximativ 1,8 miliarde de euro, marca Pirelli are un potential care trebuie exploatat si va deveni si mai puternic prin implicarea in Formula 1.

In 2015, Pirelli anticipeaza ca 73% din vanzari vor proveni din sectorul premium pentru autoturisme si camioane usoare (66% in 2010) si 76% din segmentul post-fabricatie (75% in 2010).

Intr-o alta perspectiva, 57% din vanzari vor fi generate de economiile cu crestere rapida (EDR, America Latina, Asia Pacific, Rusia, EMEA, fata de 52% in 2010) si peste 60% de capacitati sau utilaje de productie noi (fata de 30% in 2010).

Citeste si:

Transformarea si dezvoltarea companiei Pirelli va fi sustinuta printr-o investitie totala de 1,9 miliarde de euro intre 2011 si 2015, in crestere fata de cei 1,5 miliarde de euro investiti intre 2006 si 2010. Aproape intreaga investitie (99%) va fi directionata catre sectorul anvelopelor.

Intre 2011 si 2015, producatorii de anvelope pentru autoturisme vor investi 15 miliarde de dolari pentru cresterea capacitatii de productie – in special in China (50% din total) si India (20%) – si se anticipeaza un nivel al productiei de 1,5 miliare de unitati in 2015.

In ceea ce priveste distributia geografica a capacitatii de productie, se prevede o crestere a ponderii acesteia in America Latina si Asia Pacific pana la 46% din capacitatea totala in 2015, fata de 41% in prezent, in timp ce in regiunile EMEA si NAFTA se va inregistra o reducere pana la 54% fata de 59% in prezent.

Tinand seama de scenariul de piata si de dezvoltarea diferitelor macroregiuni, Pirelli prevede realizarea unei investitii totale de 1,9 miliarde de euro, din care 1,2 miliarde intre 2011 si 2013 si 0,7 miliarde intre 2014 si 2015, pentru a asigura dezvoltarea activitatii si valorificarea optima a tendintelor pietei.

In special pe segmentul de larg consum (autoturisme si motociclete) investitia totala va fi de 1,3 miliarde euro pana in 2015.

Pirelli va avea o capacitate totala de productie de 77 milioane de unitati in 2013. In 2015, capacitatea totala va fi de aproximativ 88 milioane.